اسکورت یک کشتی جنگی روس توسط ناوچه بریتانیا در دریای شمال

اسکورت یک کشتی جنگی روس توسط ناوچه بریتانیا در دریای شمال
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

فعالیت‌های دریایی روسیه در نزدیکی آب‌های بریتانیا در دوان تعطیلات کریسمس افزایش یافته است.

آگهی

یک ناوچه بریتانیا روز شنبه به یک ناو جنگی روس در زمان عبور آن از کنار آبهای ساحلی بریتانیا نزدیک شده و برای مسافتی طولانی او را اسکورت کرد. این خبر روز سه‌شنبه توسط وزیر دفاع بریتانیا اعلام شد.

ناو هواپیمابر «سنت آلبانز» بریتانیا روز شنبه ۲۳ دسامبر در پی نزدیک شدن کشتی جنگی روس «آدمیرال گورشکوف» به آب‌های بریتانیا در دریای شمال وارد عمل شد.

این ناو سلطنتی پس از رهگیری کشتی روس و انجام ماموریت خود، سرانجام روز سه‌شنبه دوباره به «پورتسموث» در جنوب انگلستان بازگشت.

پس از این برخورد، گاوین ویلیامسون وزیر دفاع بریتانیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که «هیچ تردیدی در دفاع از آب‌های کشورش ندارد و هیچ شکلی از تجاوز را تحمل نمی‌کند».

او همچنین اعلام کرد که فعالیت‌های دریایی روسیه در نزدیکی آب‌های بریتانیا در دوان تعطیلات کریسمس افزایش یافته است. 

به گفتۀ وزارت دفاع بریتانیا، نیروی دریایی این کشور ناوچه دیگری را نیز در روزهای کریسمس برای رهگیری یک کشتی اطلاعاتی روس در دریای شمال و هلی‌کوپتری را برای نظارت بر فعالیت‌های دو کشتی دیگر روس فرستاده است.

کرملین به این ادعاها واکنشی نشان نداده است.

روابط روسیه و بریتانیا در حال حاضر به سردی گراییده است. بوریس جانسون، وزیر خارجه بریتانیا هفته گذشته در هنگام سفر به مسکو اعلام کرد که «شواهد فراوانی» از دخالت روسیه در انتخابات دیگر کشورها وجود دارد؛ ادعایی که از سوی سرگئی لاوروف، همتای روس او رد شد.

بیشتر بخوانید: بوریس جانسون: بریتانیا خواهان روابط بهتری با روسیه است

در جریان این سفر آقای جانسون از تمایل خود برای عادی‌سازی روابط دو کشور سخن گفت اما در مقابل، مسکو لندن را به دلیل «رفتارهای تهاجمی و توهین آمیز» سرزنش کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انهدام مهمات و اژدرهای ناو نروژی

روسیه: در سوریه حضور نظامی دائمی خواهیم داشت

برخورد جدید میان سپاه و نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس