کره شمالی: تحریم‌های جدید شورای امنیت اقدامی جنگ‌طلبانه است

A North Korean flag flies on a mast at the Permanent Mission of North Korea
A North Korean flag flies on a mast at the Permanent Mission of North Korea Copyright REUTERS
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کره شمالی تهدید کرد کشورهایی که به تحریم‌های جدید رای دادند با «خشم پیونگ یانگ» مواجه خواهند شد.

آگهی

کره شمالی تحریم‌های جدید شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه خود را حرکتی «جنگ‌طلبانه» و هدف از آن را محاصرۀ کامل اقتصادی خود خواند. 

وزارت امور خارجه کره شمالی، روز یکشنبه در بیانیه ای، آخرین تحریم‌های تصویب شده در شورای امنیت سازمان ملل را اعلان جنگ علیه پیونگ یانگ دانست و حمایت کنندگان از آن را تهدید کرد.

شورای امنیت در جلسه روز جمعه در واکنش به آزمایشات موشکی ماه‌‌های اخیر پیونگ یانگ، با هدف محدود کردن دسترسی این کشور به نفت خام، محصولات نفتی و درآمد حاصل از کارگران مشغول بکار در خارج از کشور، طی قطعنامه‌ای تحریم‌های جدیدی را علیه کره شمالی به تصویب رساند.

جلسه روز جمعه شورای امنیت سازمان ملل متحدرویترز:

بر اساس این تحریم‌ها، کره شمالی اجازه دارد در سال تنها ۴ میلیون بشکه نفت خام وارد کند. همچنین با جامه عمل پوشیدن این قطعنامه شورای امنیت صادرات فرآورده‌های نفتی به کره شمالی تا ۵۰۰ هزار بشکه در سال و صادرات نفت خام به این کشور تا ۹۰ درصد کاهش می یابد.

بیشتر بخوانید: تصویب نهمین دور تحریم های کره شمالی در شورای امنیت سازمان ملل متحد

از سوی دیگر بر اساس قطعنامه جدید، کارگران کره شمالی که در کشورهای دیگر مشغول به کار هستند، می بایست ظرف ۲۴ ماه به کشورشان باز گردند؛ این موضوع نیز درآمد ارزی این کشور را محدود خواهد کرد.

وزارت امور خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای که در خبرگزاری رسمی این کشور منتشر شد، اعلام کرد که ایالات متحده از قدرت هسته‌ای این کشور وحشت‌زده شده و به همین دلیل است که تحریم‌ها و فشارهای شدیدتری را به کره شمالی تحمیل می‌کند.

این وزارتخانه افزود: «ما بیش از بیش قدرت بازدارندگی و دفاعی هسته‌ای خود را تقویت می کنیم تا از طریق توازن قدرت بتوانیم تهدیدات و حرکات خصمانه ایالات متحده را خنثی سازیم.»

کره شمالی تهدید کرد کشورهایی که به تحریم‌های جدید رای دادند با «خشم پیونگ یانگ» مواجه خواهند شد.

این قطعنامه که پیش نویس آن توسط آمریکا تهیه شده بود به اتفاق آرا در شورای امنیت تصویب شد. چین بزرگترین شریک تجاری کره شمالی نیز از جمله رای‌دهندگان به این قطعنامه بود. وزارت امورخارجه چین روز شنبه اعلام کرد که این قطعنامه قصد نشان دادن نیاز فوری به حل و فصل مسالمت آمیز مشکلات را دارد.

نیکی هیلی: اگر کره شمالی ادامه دهد نابود می شود

**کره شمالی: آمریکا به هر قیمتی جنگ هسته‌ای می‌خواهد **

**کره شمالی: جنگ هسته ای ممکن است هر لحظه آغاز شود **

ترامپ خطاب به رهبر کره شمالی: ما را امتحان نکنید

تنش میان ایالات متحده و کره شمالی به واسطه آزمایشات موشکی و برنامه هسته‌ای این کشور و همچنین درگیری‌های لفظی میان کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در ماه‌های اخیر بالا گرفته است.

آمریکا در پی آزمایش ماه گذشته موشک بالیستیک قاره پیما توسط پیونگ یانگ، پیش‌نویس قطعنامه‌ای جدید را تنظیم و آن را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه داد تا حلقه فشار را بر پیونگ یانگ تنگتر کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترامپ خطاب به رهبر کره شمالی: ما را امتحان نکنید

کره شمالی: جنگ هسته ای ممکن است هر لحظه آغاز شود

کره شمالی چندین موشک جدید کروز به سمت دریا شلیک کرد