مصر؛ کشته شدن بیش از شصت نفر در درگیری اسلامگرایان و نیروهای امنیتی

مصر؛ کشته شدن بیش از شصت نفر در درگیری اسلامگرایان و نیروهای امنیتی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

در جریان درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای امنیتی مصر و اسلامگرایان افراطی در منطقه واحد دست کم پنجاه و سه تن از نیروهای پلیس این کشور جان خود را از دست دادند.

منطقه واحد در صحرای غربی مصر، حدود ۲۰۰ کیلومتر با قاهره فاصله دارد.

در این درگیری که پس از نزدیک شدن نیروی های امنیتی مصر به مخفیگاه شناسایی شده اسلامگرایان شکل گرفت دست کم پانزده تن از نیروهای افراطی نیز کشته شده اند.

درگیری روز جمعه، یکی از مرگبارترین رویارویی ها میان پیکارجویان اسلامگرا و نیروهای امنیتی مصر از ابتدای سال ۲۰۱۳ تاکنون به شمار می رود.

حمله اسلامگرایان افراطی به نیروهای امنیتی در صحرای غربی مصر در حالی صورت می گیرد که این کشور خود را برای گرامیداشت هفتاد و پنجمین سالگرد نبرد العلیمن آماده می کند. این نبرد در سال ۱۹۴۲ زمینه پیروزی متفقین بر ضد نیروهای متحدین در جنگ دوم جهانی را فراهم کرد.

مراسمی به همین مناسبت صبح شنبه در قبرستان اتحادیه کشورهای همسود با حضور سی و پنج هیئت بین المللی برگزار شد.

به گزارش منابع دولتی، درگیری های مرگبار روز جمعه سبب شد عبدالفاتح سیسی، رئیس جمهوری مصر بخش عمده ای از برنامه های خود را در حاشیه بزرگداشت این واقعه بین المللی از جمله یادبود قربانیان در قبرستان اتحادیه کشورهای همسود و نیز مراسم ویژه ساخت شهر جدید العلمین لغو کند.

به گزارش برخی رسانه ها، پیکارجویانی که در در درگیری های روز جمعه با نیروهای امنیتی مصر کشته شده اند از اعضای گروه اسلامگرای «حسم»، بوده اند که قاهره آنرا شاخه نظامی اخوان المسلیمن قلمداد می کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دادگاه نظامی مصر یکی از مهمترین رهبران مذهبی را به حبس ابد محکوم کرد

حمله به گردشگران خارجی در مصر دو کشته و چهار مجروح برجا گذاشت

بمبگذارى انتحارى در شبه جزيره سينای مصر