عفو بین‌الملل در هند: آوارگان روهینگیایی نیازمند حمایتند و نباید اخراج شوند

عفو بین‌الملل در هند: آوارگان روهینگیایی نیازمند حمایتند و نباید اخراج شوند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

سازمان عفو بین‌الملل در هند خواستار کمک رسانی و حمایت فوری از پناهجویان روهینگیایی شده که به این کشور پناه آورده‌اند. حدود ۱۰ درصد از آوارگان این اقلیت یعنی بیش از ۴۰ هزار نفر از میانمار به هند گریخته‌اند.

تصمیم مقامات دولتی هند بر آن است که پناهجویان میانماری را اخراج کند چرا که به گفته آنان این افراد “ مهاجران غیرقانونی” هستند و “تهدید امنیتی” محسوب می‌شوند.

این سازمان با راه‌اندازی یک کمپین آنلاین از مردم خواسته است تا با امضای یک طومار دولت هند را از این تصمیم خود منصرف کند.

Act now to say #IWelcomeRohingyarefugees. Give a missed call at 9699221662. https://t.co/hmpZQjzff1pic.twitter.com/mhJdnJdxyE

— Amnesty India (@AIIndia) September 20, 2017

به گفته سازمان‌های حقوق بشری اغلب این آوارگان وضعیت معیشتی مناسبی ندارند و نیازمند دریافت کمک‌های زیستی اولیه از جمله آب، غذا و امدادهای پزشکی هستند.

با اینحال دولت هند قصد دارد که ورود این پناهجویان را متوقف کند. هفته گذشته دولت هند اعلام کرد شواهدی در دست دارد که نشان می‌دهد برخی از پناهجویان روهینگیایی با سازمان‌های تروریستی در ارتباط هستند.

برای دهه‌های متمادی دولت هند پذیرای پناهجویان از کشورهای گوناگون از قبیل تبت، سری‌لانکا، افغانستان و سایر کشورها بوده است و به گفته سازمان عفو بین‌الملل این رفتار دولت هند می‌تواند خط بطلانی بر افتخارات این کشور در زمینه حمایت از پناهجویان بکشد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گزارش‌ پزشکان سازمان ملل متحد از تجاوز جنسی گسترده به زنان روهینگیا

گوترش: خشونت و پاکسازی نژادی در میانمار باید متوقف شود

بحران مسلمانان روهینگیا؛ آنگ سان سوچی سکوتش را شکست