فیس بوک حساب کاربری و مطالب فعالان طرفدار مسلمانان روهینگیا را حذف کرد

فیس بوک حساب کاربری و مطالب فعالان طرفدار مسلمانان روهینگیا را حذف کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

با وجود موج بین المللی محکوم کردن عملکرد ارتش میانمار در «پاکسازی قومیتی» اقلیت مسلمان روهینگیا، فیس بوک گروه شورشیان روهینگیا را «سازمان خطرناک» خواند و دستور العملی برای حذف مطالبی با محتوای ستایش آمیز نسبت به این گروه صادر کرد.

گزارش ها حاکی از آن است که حساب کاربری بسیاری از فعالان معترض به پاکسازی قومی در میانمار توسط فیس بوک به حالت تعلیق درآمده و یا مطالبشان از صفحه فیس بوک آنها حذف شده است.

تعدادی از فعالان فیس بوکی روهینگیا که خود از میانمار گریخته اند از این شرکت خواسته اند که به خاموش کردن صدای آنان پایان دهد.

We Condemn such Acts-aimed at suppressing the Voices against the #HumanRights negligence.
“Facebook bans Rohingya group”#BarristerAlampic.twitter.com/CHyA53ueZz

— Hassan Alam (@BarristerAlam) September 20, 2017

یک سخنگوی فیس بوک دراینباره گفته است که این شرکت ارتش آزادیبخش روهینگیا (آراکان) را در هفته های اخیر در لیست گروه های خطرناک قرار داده است. وی این لیست را شامل گروه هایی دانست که بصورت سازمان یافته در زمینه تروریسم، خشونت و کشتار دسته جمعی فعالیت می کنند.

مهاجرت دسته جمعی اقلیت مسلمان روهینگیا در پی کشتار و خشونت بر علیه آنها در استان راخین میانمار باعث شد تا کمیسریای حقوق بشر سازمان ملل این رویداد را «مثال روشن پاکسازی قومیتی» بخواند.

اما فیس بوک از اظهار نظر درباره قرار گرفتن گروه های درگیر دیگر در میانمار که باعث مهاجرت و فرار دسته جمعی بیش از ۴۰۰ هزار نفر از اقلیت مسلمان این کشور شده اند سرباز زده است.

An estimated 412,000 Rohingya refugees, a stateless Muslim minority from Myanmar, have fled to Bangladesh since August 25. pic.twitter.com/c9FZXQ5PTQ

— UN Refugee Agency (@Refugees) September 18, 2017

دولت میانمار در ماه اوت امسال پس از حمله شورشیان روهینگیا به مقر پلیس در استان راخین و کشتن ۱۲ تن از نیروهای امنیتی، گروه آراکان را بعنوان سازمانی تروریستی اعلام کرد اما فیس بوک می گوید که این تصمیم را نه بر مبنای درخواست دولت میانمار که به علت فعالیت خشونت آمیز این گروه اتخاذ کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیس بوک: کارزارهای روسیه و ایران برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مسدود شد

عفو بین الملل: اراده ای قوی پشت پاکسازی نژادی در میانمار است

سازمان ملل متحد خشونت‌ها علیه مسلمانان روهینگیا را محکوم کرد