ترامپ در دیدار از مناطق سیلزده یکشنبه را روز نیایش ملی اعلام کرد

ترامپ در دیدار از مناطق سیلزده یکشنبه را روز نیایش ملی اعلام کرد
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا و همسرش ملانیا روز شنبه به مناطق سیلزده ایالت تگزاس رفتند و با مردم هیوستون دیدار و گفتگو کردند.

رییس جمهوری ایالات متحده پیش از این روز سه شنبه به ایالت تگزاس سفر کرده بود. براساس گزارشها وی در جریان اولین سفر خود به منطقه با آوارگان و مصدومان ناشی از طوفان دیدار نکرده بود.

TEXAS: We are with you today, we are with you tomorrow, and we will be with you EVERY SINGLE DAY AFTER, to restore, recover, and REBUILD! pic.twitter.com/p1Fh8jmmFA

— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) 2 septembre 2017

دونالد ترامپ در جریان سفر خود تصریح کرد مقدمات و اقدامات لازم برای برخورداری هیوستون از کمکهای مالی فراهم شده است. هیوستون جمعیتی بالغ بر ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر دارد.

آقای ترامپ گفت: «مهم تر از هر چیز دیگر، فکر می کنم که فرماندار، ارتباط با فرماندار و شهردار و با دولت فدرال عالی بوده است. ما در حال امضا کردن مدارک زیادی هستیم که هفت میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار پول برای اینجا بگیریم. ما آن را امضا کردیم و امیدوارم این روند، سریع باشد.»

گرگ ابوت، فرماندار تگزاس بودجه لازم برای جبران خسارات ناشی از طوفان شدید و سیل را بیش از ۱۲۵ میلیارد دلار ارزیابی کرده است.

About to land in Houston after surveying flooding damage from air. Will visit evacuees & volunteers with POTUS</a>. <a href="https://t.co/CFj4C7493x">pic.twitter.com/CFj4C7493x</a></p>— Greg Abbott (GregAbbott_TX) 2 septembre 2017

وزش طوفان بسیار شدید هاروی و جاری شدن سیل ناشی از آن در بخشی از ایالت تگزاس حداقل ۴۵ کشته برجای گذاشت. همچنین وزش طوفان و جاری شدن سیل به حدود ۱۰۰ هزار خانه آسیب جدی وارد آورده است. مجموع خسارات وارده بین ۳۰ تا ۱۰۰ میلیون دلار ارزیابی شده است.

دونالد ترامپ و همسرش در ادامه به شهر لیک‌ چارلز، واقع در ایالت لوئیزیانا رفتند. ایالت لوئیزیانا که در مجاورت ایالت تگزاس قرار دارد از گزند طوفان هاروی در امان نبوده است.

امدادگران در مناطق حادثه دیده با مشکلات متعددی روبرو هستند. با توجه به آبگرفتگی های وسیع، کار رساندن مایحتاج ضروری بسیار دشوار است. چندین آتش سوزی رخ داده است و بسیاری از مردم،‌ برغم خطراتی که ممکن است متوجه آنان باشد، در منازل خود مانده اند و به پناهگاههای امن نرفته اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وضعیت شهرهای سیلزده آمریکا در آستانه سفر ترامپ

سیل و طوفان هاروی در هیوستون آمریکا قربانی گرفت

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها