پارلمان پاکستان اظهارات ترامپ را محکوم کرد

پارلمان پاکستان اظهارات ترامپ را محکوم کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

پارلمان پاکستان با صدور قطعنامه ای در محکومیت اظهارات رئیس جمهوری آمریکا در مورد نقش اسلام آباد در ادامه جنگ در افغانستان، این سخنان را «خصمانه» و «تهدیدآمیز» ارزیابی کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا هفته گذشته پاکستان را به پناه دهی به «عاملان اغتشاش» و گروه های شبه نظامی مخالف دولت افغانستان متهم کرده بود.

خواجه محمد آصف، وزیر خارجه پاکستان در سخنانی در پارلمان این کشور خواستار بررسی تعویق رفت و آمدهای دیپلماتیک بین کشورش و آمریکا شد. وی همچنین پیشنهاد کرد قطع «خطوط ارتباطی زمینی و هوایی از راه پاکستان» مورد بررسی قرار گیرد.

وزیر خارجه پاکستان افزود: «افغانستان، آمریکا و متحدانش باید مرزهایشان را بر روی رهبران تروریست ها و گروه های شبه نظامی که اقدامات تروریستی بر ضد پاکستان مرتکب می شوند، ببندند.»

خواجه محمد آصف همچنین از حضور روزافزون گروه داعش در ولایت های مختلف افغانستان در مرز با پاکستان ابراز نگرانی کرد.

وزارت خارجه پاکستان روز یکشنبه اعلام کرده بود سفر آلیس ولز، دستیار موقت وزیر خارجه آمریکا به اسلام آباد به تعویق افتاده است. این مقام آمریکایی قرار بود با مقامات پاکستانی در مورد سیاست جدید واشنگتن در افغانستان گفتگو کند.

flags new study on how Pakistan military assigns militant groups political roleshttps://t.co/xgnBhrPlgX

— Isambard Wilkinson (@IsambardW) August 30, 2017

مقامات پاکستان از «ناسپاسی» آمریکا در مقابل «فداکاری های» کشورشان در نبرد با گروه های شبه نظامی مختلف از جمله القاعده، داعش و جنبش طالبان در پاکستان انتقاد کرده اند.

دولت پاکستان تخمین می زند ۷۰ هزار تَن از شهروندان این کشور پس از حوادث ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ میلادی و پیوستن اسلام اباد به ائتلاف واشنگتن بر ضد تروریسم در حملات مختلف کشته شده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پاکستان در واکنش به ترامپ: آمریکا شکستش در افغانستان را گردن ما نیاندازد

استراتژی ترامپ برای افغانستان: ماندن نظامیان آمریکایی و هشدار به پاکستان

کمک های نظامی پنتاگون به پاکستان متوقف می شود