آنگ سان سوچی امدادگران بین‌المللی را به حمایت از تروریست‌ها متهم کرد

آنگ سان سوچی امدادگران بین‌المللی را به حمایت از تروریست‌ها متهم کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

دفتر آنگ سان سوچی، مشاور دولتی و سخنگوی رئیس جمهوری میانمار امدادگران بین‌المللی را به همراهی با تروریست‌ها در کشورش متهم کرد.

این در حالی است که گروه‌های حقوق بشری می‌گویند خانم سوچی باید «اتهام‌پراکنی‌های غیرمسئولانه» را متوقف کند؛ آنچه به گفته این گروه‌ها خشونت‌های مرگبار در ایالت راخین را تایید می‌کند و موجب هراس و نگرانی امدادگران از ادامه فعالیت‌های بشردوستانه‌ شده است.

دفتر آنگ سان سوچی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «در حالی که تروریست‌های تندرو در روستایی در ایالت راخین در محاصره بودند، نیروهای بین‌المللی وارد عمل شدند.»

این نهاد عکسی از بیسکوئیت‌های اهدایی سازمان برنامه جهانی غذا، وابسته به ملل متحد را منتشر کرده که به گفته آن یک ماه پیش گرفته و مربوط به اردوگاهی است که «تروریست‌ها در آن اسکان یافته‌اند.»

این بیانه دولتی در حالی امدادگران بین‌المللی را متهم به «حمایت از اسلامگرایان» می‌کند که احساسات اسلام‌ستیزانه در میان رهبران مذهبی این کشور با جمعیت غالبا بودایی به اوج خود رسیده است.

بیشتر بخوانید: بنگلادش پناهجویان مسلمان گریخته از میانمار را مجبور به بازگشت می کند

در گزارشی که در فوریه سال جاری میلادی منتشر شد ارتش میانمار به دلیل انجام حملات متعدد به اقلیت مسلمان این کشور به ارتکاب جرایم علیه بشریت متهم شده است.

آنگ سان سوچی، رهبر ملی میانمار و برنده جایزه نوبل که خود سال‌ها مورد غضب حکومت کشورش بود و در بازداشت خانگی به سر می‌برد، هیچگاه به دفاع از مسلمانان برنخاست و در مقابل گفته می‌شود اقدام ارتش در سرکوب مسلمانان را تایید می‌کند.

دفتر او نیز دسترسی امدادرسانان بین‌المللی و خبرنگاران به مناطق درگیری‌ها را برای ماه‌ها عملا غیر ممکن کرده بود. منتقدان سیاست‌های نخستین دولت غیرنظامی میانمار در نیم قرن اخیر، خانم سوچی و متحدانش را به تلاش برای بی‌اعتماد کردن ناظران بین‌المللی در فضای جامعه این کشور متهم می‌کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

خشونت کم سابقه در ایالت راخین میانمار با بیش از یکصد کشته

میانمار؛ دست کم ۸۹ کشته در درگیری میان ارتش رهایی روهینگیا و پلیس

میانمار با پیشی‌گرفتن از افغانستان به بزرگترین تولید کننده تریاک جهان تبدیل شد