آمریکا خدمات صدور روادید را در روسیه متوقف کرد

آمریکا خدمات صدور روادید را در روسیه متوقف کرد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

آمریکا از روز چهارشنبه به مدت حدود یک هفته ارائه خدمات مربوط به صدور روادید این کشور در روسیه را به حالت تعلیق در می آورد.

بنا به اعلام سفارت آمریکا در مسکو ار روز چهارشنبه هفته جاری کلیه امور مربوط به صدور روادید غیر مهاجرتی به حالت تعلیق در خواهد آمد. واشنگتن دلیل این تصمیم را محدودیت اعمال شده توسط مسکو در مورد شمار کارکنان سفارتخانه و کنسولگری های ایالات متحده عنوان کرده است.

بنا به اعلام سفارت آمریکا امور مربوط به صدور ویزا از روز اول سپتامبر در مسکو از سر گرفته خواهد شد اما تعلیق ارائه خدمات مربوط به صدور روادید در کنسولگری های آمریکا در سایر شهرهای روسیه به طور نامحدود ادامه خواهد یافت.

این اقدام ایالات متحده شامل درخواست‌های صدور روادید برای تجار، گردشگران و دانشجویان می شود. روابط واشنگتن و مسکو در سال های اخیر به دنبال بحران در شرق اوکراین، جنگ داخلی در سوریه و همچنین طرح ادعای دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به سردی گرائیده است.

سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در واکنش به تصمیم واشنگتن در کاهش خدمات مربوط به صدور روادید، این اقدام را در راستای ایجاد نارضایتی بین شهروندان روسیه علیه مقامات کشورشان ارزیابی کرد. به گفته وزیر خارجه روسیه این تصمیم در راستای همان «منطقی» اتخاذ شده که به دنبال سازماندهی انقلاب‌های رنگی در کشورهای دیگر است.

US to suspend visa services at Russia consulates: https://t.co/HoaGPyO5scpic.twitter.com/Mr9v86bj2g

— The Hill (@thehill) August 21, 2017

با به قدرت رسیدن دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا در ماه ژانویه روزنه های امیدی در زمینه احتمال بهبود روابط دو کشور پدید آمده بود. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه سه هفته پیش در واکنش به تحریم های جدید واشنگتن علیه کشورش دستور کاهش شمار کارکنان سفارتخانه و سه کنسولگری آمریکا به بیش از نصف را صادر کرده بود.

این در حالیست که رئیس جمهوری روسیه روز دوشنبه سفیر جدید این کشور در آمریکا را معرفی کرد. آناتولی آنتونوف، معاون وزیر خارجه روسیه که به عنوان یکی از مدافعان اتخاذ خط مشی سرسختانه در قبال واشنگتن شناخته می شود، سفیر جدید مسکو در واشنگتن خواهد بود.

سرگی کیسلیاک، سفیر پیشین روسیه در آمریکا از سوی رسانه های آمریکا به تبانی برای به قدرت رساندن دونالد ترامپ متهم شده بود.

آناتولی آنتونوف به دلیل نقش احتمالی خود در بحران اوکراین در فهرست تحریم های اتحادیه اروپا قرار دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جوابیه سفارت فرانسه در تهران به گزارش یورونیوز از مشکلات متقاضیان ویزا

واکنش مسکو به کمک ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین: جنگ ترکیبی آمریکا تحقیری به سبک ویتنام به دنبال دارد

اوکراین: برای نخستین‌بار بمب‌افکن راهبردی روسیه را سرنگون کردیم