با تشدید حملات علیه داعش در رقه غیرنظامیان شهر را ترک می‌کنند

با تشدید حملات علیه داعش در رقه غیرنظامیان شهر را ترک می‌کنند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied
آگهی

با اوج گرفتن نبرد میان یگان‌های مدافع خلق و پیکارجویان داعش در رقه و دیرالزور، غیرنظامیانی که به اردوگاه آورگان عین‌عیسی در شمال رقه پناه آورده‌اند شرایط زندگی در شهرهای خود را طاقت‌فرسا ارزیابی می‌کنند.

کمبود مواد غذایی و مایحتاج پزشکی در این شهر از یک سو و گرمای تابستان از سوی دیگر ادامه زندگی را برای ساکنان آن غیرممکن کرده است.

اردوگاه آورگان عین‌عیسی سال گذشته ساخته شد و بیش از ۸۰۰۰ آواره را در خود جای داده است. یکی از آوارگانی که از دیرالزور به این اردوگاه آمده گفت: «ما دوم اوت دیرالزور را ترک کردیم. بیش از یک هفته در راه بودیم و تازه به این اردوگاه رسیده‌ایم. از حملات هوایی، تخریب‌ها و گلوله‌ باران جان به در بردیم. هیچ غذا و آبی نبود. داعش هر مرد ۱۵ تا ۴۰ ساله را وادار می‌کرد که به پیکارجویانش بپیوندد.»

از سوی دیگر یگان‌های مدافع خلق به پشتیبانی آمریکا در نبرد با پیکارجویان داعش در رقه پیشروی‌هایی داشته‌اند.

جک هولمز، مهندس بریتانیایی فناوری اطلاعات که بعنوان تک‌تیرانداز برای مبارزه با داعش به این گروه پیوسته می‌گوید: «قبل از اینکه به اینجا بیایم. زندگی عادی داشتم و کامپیوتر تعمیر می‌کردم. نقاش بودم و مثل بقیه کارهای عادی می‌کردم. اما تصمیم گرفتم به یگان مدافع خلق ملحق شوم و برای مبارزه با داعش و شر به سوریه آمدم. گروه تک‌ تیراندازها در نبرد با داعش هستند. آنها همه جا حضور دارند و در برخی نقاط نبرد ما با آنها تن به تن می‌شود.»

این یگان‌ها متشکل از شبه نظامیان کرد، پایه‌های اصلی نیروهای دموکراتیک سوریه هستند و حملات خود علیه داعش را از ماه ژوئن آغاز کرده‌اند. آنها هفته گذشته نفوذ خود را در این شهر از طریق بخش‌های شرقی و غربی گسترش داده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کشته شدن فرمانده ارشد سپاه در حمله هوایی به ساختمانی در کنار سفارت ایران در دمشق

انفجار مرگبار در منطقه تحت کنترل طرفداران ترکیه؛ خودروی بمب‌گذاری شده در بازاری در شمال سوریه ترکید

حمله هوایی شبانه به شرق سوریه؛ بهروز واحدی از اعضای سپاه پاسداران ایران کشته شد