در حمله هوایی آمریکا در افغانستان چند عضو ارشد داعش کشته شدند

در حمله هوایی آمریکا در افغانستان چند عضو ارشد داعش کشته شدند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

مقامات افغانستان روز یکشنبه اعلام کردند که در جریان حمله هوایی اخیر نیروهای آمریکایی در این کشور، چند عضو ارشد داعش در منطقه آسیای میانه کشته شده اند.

در حمله روز پنجشنبه نیروهای آمریکایی، عبدالرحمان، «امیر» منصوب شده از سوی گروه موسوم به «دولت اسلامی» در ولایت شرقی کنر کشته شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ژنرال جان نیکولسون، فرمانده ارشد آمریکا در افغانستان، گفت: «مرگ عبدالرحمان، ضربه دیگری به رهبری ارشد داعش است.» سه عضو دیگر داعش نیز در حمله یاد شده کشته شدند.

ژنرال نیکولسون قول داده است که در سال جاری، داعش را در افغانستان شکست دهد.

ابوسعید، «امیر» قبلی داعش در کنر، در ماه ژوییه گذشته در مقر خود در این ولایت کشته شد. از سال گذشته تاکنون، این سومین نماینده ارشد داعش است که در این منطقه کشته می شود.

در چارچوب تشدید مبارزه علیه داعش و طالبان در افغنستان، نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا طی شش هفته گذشته دو هزار بمب فرو انداخته است حال آنکه در کل سال میلادی گذشته، این تعداد کمتر از ۱۴۰۰ بود.

برغم برخی پیروزیهای جنگی نیروهای افغان و آمریکایی، داعش به حملات مرگبار خود در نقاط مختلف افغانستان ادامه داده و این نگرانی ها را به وجود آورده است که داعش ممکن است بتواند دامنه خشونتهای خود را از خاورمیانه به آسیای میانه بکشاند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گسترش نظارت با دوربین توسط طالبان؛ آیا شرکت چینی طرح امنیتی آمریکا یا ترکیه را اجرا می‌کند؟

طالبان دو سالگی سقوط کابل را جشن گرفت؛ ذبیح‌الله مجاهد: شکرگزار این فتح عظیم هستیم

نگرانی، آسایش خاطر، ناامیدی و غرور؛ افغان‌ها دوره دو ساله سلطه طالبان را چگونه سپری کردند؟