وکیل حمید بقایی: موکل من علیه دادستان تهران شکایت می‌کند

وکیل حمید بقایی: موکل من علیه دادستان تهران شکایت می‌کند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران روز ۵ مرداد در جمع خبرنگاران ضمن تکذیب ادعاهای حمید بقایی پس از آزادی از زندان، گفته است بر مبنای همین اظهارات کذب نامبرده را به اتهامات جدید مجدداً تحت تعقیب قضایی قرار داده و پرونده قبلی وی به زودی با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال خواهد شد.

این درحالی است که وکیل آقای بقایی روز جمعه گفته است موکلش در واکنش به اظهارات دادستان تهران علیه او شکایت خواهد کرد.

حمید بقایی معاون اجرایی رئیس جمهور در دولت محمود احمدی‌نژاد، که از خردادماه به اتهامات مالی در زندان بود، روز سه‌شنبه با سپردن وثیقه ۲۰ میلیارد تومانی از زندان آزاد شد. او پس از آزادی اظهارات غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضایی درباره اتهامات او را کذب خواند و سخنگوی قوه قضاپیه را درغگو نامید.

آقای بقایی همچنین با بیان اینکه «ما انقلاب نکردیم تا یک عده فاسد سر کار بیایند» ادعا کرد که در بند ۲۰۹ زندان اوین هم سلولی او ۱۳ ماه بدون تفهیم اتهام بازداشت بوده است.

سایت «دولت بهار» روز جمعه پاسخ سید علی اصغر حسینی وکیل حمید بقایی به اظهارات دادستان تهران را منتشر کرده که در آن آمده است: «ساعاتی قبل یعنی در غروب روز پنجشنبه مورخ پنجم مرداد ماه نود و شش، احضاریه مربوط به این شکایت توسط مامورین دادستانی به موکل اینجانب ابلاغ گردید و احتمالاً رکورد سریع ترین تشکیل پرونده و تعقیب قضایی تاریخ کشورمان شکسته شد.»

وکیل آقای بقایی با ذکر این نکته که دادستان تهران اعلام نموده در هفته آینده برای موکل وی کیفرخواست صادر خواهد شد، یادآور شده «این در حالیست که رسیدگی به پرونده آقای بقایی هنوز تمام نشده و پرونده در مرحله اخذ آخرین دفاعیات متهم قرار دارد.»

آقای حسینی با بیان اینکه اظهارات دادستان تهران این شائبه را برای موکل وی ایجاد نموده که ظاهراً نتیجه پرونده از قبل تعیین شده است، بنابراین آقای بقایی علیه داستان عمومی و انقلاب تهران طرح شکایت می نماید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

احمدی‌نژاد آماده افشای «مراودات کاری» با سردار قاسم سلیمانی

قوه قضائیه به ضرب الاجل احمدی‌نژاد پاسخ می‌دهد

حمید بقایی پس از آزادی از زندان قوه قضائیه را دروغگو خواند