وزیر دفاع قطر در آنکارا و دومین گروه از نظامیان ترک در دوحه

وزیر دفاع قطر در آنکارا و دومین گروه از نظامیان ترک در دوحه
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

دومین گروه از نظامیان ترکیه با هدف برگزاری رزمایش نظامی مشترک با قطر وارد دوحه شدند.

به نوشته روزنامه حریت ترکیه شمار نظامیان ترک در قطر در نهایت به یک هزار نفر خواهد رسید و گسیل یگان هوایی به دوحه نیز تحت بررسی است.

پایگاه نظامی ترکیه در قطر اولین پایگاه این کشور در دنیای عرب است.

بستن پایگاه نظامی ترکیه در قطر یکی از درخواست های سیزده گانه کشورهای محاصره کننده دوحه به رهبری ریاض است، درخواستی که آنکارا آن را مغایر با قانون بین الملل و بی احترامی به ترکیه توصیف کرده است.

همزمان خالد العطیه، وزیر دفاع قطر با هدف دیدار با فکری ایشک، همتای ترک خود و نیز رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری، روز پنجشنبه به ترکیه سفر کرد.

آقای العطیه به گزارش خبرگزاری آناتولی به نقل از روزنامه «العربی الجدید» مستقر در لندن اظهار داشته است که «اقدامات اخیر از جمله محاصره و کمپین علیه قطر به مثابه اعلام جنگ بدون خون ریزی است.»

وی همچنین گفته است که با بسته شدن مرزهای دریایی، زمینی و هوایی» از سوی عربستان، بحرین، امارت متحده عربی و مصر «حتی گاو و شتر از این ظلم در امان نمانده اند».

خالد العطیه همچنین با استراتژیک خواندن روابط قطر و آمریکا بسته شدن پایگاه «العدید» آمریکا در قطر را مردود و بعید دانسته است.

آنکارا خواهان پایان دادن به یکی از دو بحران اصلی در خلیج فارس و کشورهای عرب است و از ریاض می خواهد تا محاصره قطر پایان یابد.

از سوی دیگر مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در مقاله ای که در روزنامه دیلی‌صباح منتشر شد نوشت که پیشگیری از «تنش میان کشورها ویژگی اصلی سیاست خارجی ترکیه است.»

در همین حال رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه نیز در تماسی تلفنی با همتای آمریکایی خود در مورد بحران قطر به گفتگو و رایزنی پرداخت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سفر رئیسی به آنکارا؛ روسای جمهوری ایران و ترکیه دو ساعت خصوصی ملاقات کردند

دستگیری بیش از ۳۰۰ نفر در ترکیه به ظن ارتباط با گروه داعش

حمله ترکیه به مواضع کردها در شمال سوریه ده‌ها کشته برجای گذاشت