اخطار کمیسیون اروپا به سه کشوری که به سهمیه‌بندی پناهجویان تن نداده‌اند

اخطار کمیسیون اروپا به سه کشوری که به سهمیه‌بندی پناهجویان تن نداده‌اند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

کمیسیون اتحادیه اروپا می‌گوید رسیدگی به تخلف لهستان، جمهوری چک و مجارستان را به جریان انداخته است. به گفته این کمیسیون کشورهای مذکور تعهدشان در قبال پذیرش پناهجویان بر اساس سهمیه‌های تعیین شده را نقض کرده‌اند.

بر اساس طرح هجده ماه پیش اتحادیه اروپا،‌ کشورهای عضو باید در پذیرش پناهجویانی که به ایتالیا و یونان رسیده‌اند مشارکت داشته باشند. این دو کشور طی سال‌های گذشته با موج ورود مهاجران و پناهجویان روبرو بوده‌اند و بر اساس طرح اتحادیه اروپا قرار بود طی دو سال اخیر ۱۶۰ هزار پناهجو از مجموع پناهجویانی که وارد یونان و ایتالیا شده‌اند در دیگر کشورهای اتحادیه اروپا پذیرفته شوند حال آنکه تاکنون تنها ۲۱ هزار پناهجو در این کشورها پذیرفته شده‌اند.

امروز چهارشنبه در همین ارتباط رسما به ورشو، بوداپست و پراگ اخطار داده شده و در صورتی که آنها راه حلی برای پذیرش سهمیه‌های تعیین نشده پیدا نکنند تحریم‌های مالی علیه آنها وضع خواهد شد. دادگاه عالی اروپا در لوکزامبورگ ماه آینده در این‌باره تصمیم خواهد گرفت.

به گفته دیمیتریس آوارموپولوس، کمیسر اتحادیه اروپا در امور داخلی و مهاجرت، هیچ چاره‌ای نیست و تمامی کشورها باید در این برنامه مشارکت داشته باشند. او اظهار امیدواری کرده که دولت‌های این سه کشور موضع خود را در قبال این برنامه تغییر دهند. پیش‌تر در میانه ماه مه هم کمیسیون اروپا به اعضای قانون‌شکن اخطار داده بود.

طرح سهمیه‌بندی۱۶۰ هزار پناهجو یک سال و نیم پیش با موافقت دو سوم اعضای اتحادیه اروپا به تصویب رسید. جمهوری چک، مجارستان، لهستان رومانی و اسلوواکی از جمله کشورهایی بودند که مخالف این طرح بودند و به آن رأی منفی دادند.

در سال ۲۰۱۵ بیش از یک میلیون مهاجر وارد اروپا شد و برنامه یادشده طرحی بود که به گفته اعضای اتحادیه اروپا قرار بود همبستگی میان کشورهای این اتحادیه را در حل این معضل به نمایش بگذارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شهردار رم خواستار تعلیق ورود مهاجران به پایتخت شد