دیپلمات ارشد آمریکا در اعتراض به تصمیم ترامپ کناره گیری کرد

دیپلمات ارشد آمریکا در اعتراض به تصمیم ترامپ کناره گیری کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

کاردار سفارت آمریکا در چین در اعتراض به تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده مبنی بر خروج از توافقنامه اقلیمی پاریس از سمت خود کنار رفت.

وزارت خارجه آمریکا ضمن تائید کناره گیری کاردار آمریکا در پکن از «تصمیم شخصی» وی در این مورد سخن گفته است. دیوید رَنک با ۲۷ سال سابقه فعالیت در وزارت خارجه آمریکا پیش از فعالیت در چین تجربه ماموریت دیپلماتیک در افغانستان، تایوان، یونان و موریس را داشته است.

تری برنستد، سفیر آمریکا در چین که ماه گذشته موفق به جلب رای موافق سنای ایالات متحده شد هنوز ماموریت خود را آغاز نکرده است. در غیاب سفیر جدید آمریکا در پکن، دیوید رَنک عالی ترین نماینده دولت ایالات متحده در چین محسوب می شد.

رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه هفته گذشته از تصمیم خود مبنی بر خروج آمریکا از توافقنامه اقلیمی پاریس خبر داد. خروج ایالات متحده از این توافقنامه یکی از وعده های دونالد ترامپ در جریان کارزار انتخاباتی سال گذشته خود بود، اما اعلام رسمی این تصمیم واکنشهای منفی بسیاری را در سراسر جهان برانگیخت. بیش از ۱۹۰ کشور جهان مفاد توافقنامه پاریس را که در سال ۲۰۱۵ میلادی به امضاء رسید، پذیرفته اند.

دونالد ترامپ در حالی تصمیم به خروج آمریکا از توافقنامه آب و هوایی پاریس گرفت که بنا به گزارشها رکس تیلرسون، وزیر خارجه ایالات متحده از مخالفان این تصمیم بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رسیدن به کلاس یک جهانی تا ۲۰۲۷؛ مقام نظامی آمریکا: ارتش چین در حال چینش لازم برای حمله به تایوان است

هنگ کنگ با تصویب قانون جدیدی قدرت دولت را برای سرکوب مخالفان بیشتر کرد

واکنش چین به طرح منع فعالیت تیک‌تاک در آمریکا: منطق واشنگتن منطق راهزنان است