تخلیه بیش از ۱۶۰۰ مهاجر از شمال شهر پاریس

تخلیه بیش از ۱۶۰۰ مهاجر از شمال شهر پاریس
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

بیش از ۱۶۰۰ مهاجری که بطور غیرمجاز در منطقه «پورت دو لاشاپل» در شمال شهر پاریس اسکان یافته بودند، مجبور به ترک این منطقه شدند.

عملیات تخلیه «پورت دو لاشاپل» از مهاجران که به دلیل وضعیت نامناسب اسکان آنها بویژه از لحاظ بهداشتی انجام شد، بزرگترین عملیات پلیس فرانسه از این دست از ماه نوامبر به این سو محسوب می شود.

در میان مهاجران ۷۵ فرد آسیب پذیر از جمله زن و کودک نیز دیده می شدند که به محل اقامت جدیدی منتقل شدند.

مهاجران که عمدتا افغان، سودانی و اریتره ای بودند از چند هفته پیش در شرایط اسفناک بهداشتی و ایمنی در زیر پل بزرگراهها و در اطراف جاده کمربندی به سر می بردند.

عملیات تخلیه این منطقه از ساعت ۶ بامداد با حضور ۳۵۰ پلیس و صدها تن از کارکنان شهرداری پایتخت فرانسه آغاز شد و از آنجا که محل اسکان مهاجران در نزدیکی یکی از تقاطع های پر رفت و آمد در شمال پاریس بود، پلیس مجبور شد بطور موقت بزرگراههای منتهی به این منطقه را نیز مسدود کند.

بنا بر اعلام وزیر مسکن فرانسه، مهاجران به تعدادی از مراکز پذیرش پناهجویان در این منطقه منتقل شدند و طی روزهای پیش رو به وضعیت آنها رسیدگی خواهد شد.

علاوه بر غیربهداشتی بودن وضعیت زندگی این مهاجران، تنش های بوجود آمده میان آنها نیز مقامات محلی را نگران کرده بود. از جمله دعواها و درگیری های شبانه که گاه چند زخمی نیز بر جای می گذاشت.

از ژوئن ۲۰۱۵ میلادی تا کنون بیش از سی محل اسکان غیرقانونی در شمال فرانسه از مهاجران تخلیه شده است بدون آنکه راه حل قطعی برای این مشکل به اجرا گذاشته شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مردی که با تهدید به انفجار انتحاری وارد کنسولگری ایران در پاریس شده بود، خود را تسلیم پلیس کرد

حمله با چاقو به دو دختربچه در استراسبورگ فرانسه؛ مهاجم بازداشت شد

قوانین عجیب فرانسه؛ از ممنوعیت برهنگی در خانه تا مخالفت والدین با ازدواج فرزندان