مرگ دستکم ۳۴ نفر در اثر شیوع وبا در یمن

مرگ دستکم ۳۴ نفر در اثر شیوع وبا در یمن
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

همه گیر شدن بیماری وبا در کشور جنگ زده یمن دستکم ۳۴ کشته بر جای گذاشت.

بنا بر اعلام سازمان جهانی بهداشت موارد شیوع وبا در ۹ استان این کشور دیده شده و طی یازده روز گذشته ۲۰۲۲ مورد مشکوک به ابتلای به این بیماری شناسایی شده است.

علت اصلی ابتلا به وبا استفاده از آب و غذای آلوده است و بدن مبتلایان به آن دچار اسهال حاد و کم آبی شدید می شود.

اخبار مربوط به شیوع وبا در یمن در حالی منتشر می شود که بنا بر گزارش سازمان ملل متحد میلیونها نفر از مردم این کشور نیز گرفتار قحطی هستند.

سازمان جهانی بهداشت با هشدار درباره بحران انسانی در یمن، این کشور را در کنار سوریه، سودان جنوبی، نیجریه و عراق به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای دچار شرایط بحرانی در جهان معرفی کرده است.

سال گذشته نیز وبا در یمن دیده شد اما امسال به دلیل قحطی شدید، این بیماری شیوع بیشتری یافته و زندگی مردم بیشتری را تهدید می کند.

جنگ داخلی در یمن در مارس ۲۰۱۵ آغاز شد و در پی آن، زیرساختهای بهداشتی این کشور بشدت آسیب دید و دسترسی ساکنان به امکانات اولیه درمانی را بسیار دشوار کرد.

جنگ دو ساله در یمن میان نیروهای وفادار به عبد ربه منصور هادی، رئیس جهموری این کشور که از سوی ائتلاف اعراب به رهبری عربستان سعودی حمایت می شود و شورشیان حوثیِ متحد علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری پیشین آن، تا کنون بیش از ۷۷۰۰ کشته و ۴۲۵۰۰ زخمی بر جای گذاشته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله «غافلگیرکننده» حوثی‌ها به جدایی‌طلبان جنوب یمن؛ ۱۰ سرباز کشته شدند

نخستین پرواز تجاری از صنعا به مکه پس از ۷ سال همزمان با سفر وزیر خارجه عربستان به ایران انجام شد

هشدار سازمان‌های بهداشتی: غزه با خطر شیوع قریب‌الوقوع وبا و حصبه روبرو است