سفر ظریف به پاکستان برای پیگیری حمله به مرزبانان ایرانی

سفر ظریف به پاکستان برای پیگیری حمله به مرزبانان ایرانی
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران قرار است روز چهارشنبه در راس هیات بلندپایه سیاسی، نظامی، انتظامی و امنیتی، برای پیگیری حمله به مرزبانان ایرانی در میرجاوه به پاکستان سفر می کند.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ضمن تائید این خبر گفته است که در این سفر علاوه بر پیگیری حادثه حمله به مرزبانان درباره راههای تامین امنیت مرزهای دو کشور با مقامات بلند پایه پاکستان گفتگو خواهیم داشت.

این سفر یک روزه در حالی صورت می گیرد که وضعیت یکی از مرزبانان ایرانی پس از درگیری در مرز میرجاوه در هاله ای از ابهام است.

روز گذشته معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان، اعلام کرد که “این مرزبان ایرانی اکنون اسیر گروهک تروریستی و زنده است.”
این درحالیست که پیش تر خبرگزاری های ایران از “کشته شدن” این سرباز خبر داده بودند.

خبرگزاری صدا وسیمای جمهوری اسلامی در خبری به نقل از محمد تقی ایرانی، معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی اعلام کرده بود که جسد یک سرباز ایرانی که در حادثه اخیر مرزی مجروح و سپس کشته شده به ایران تحویل داده شده است.

در پی این حادثه حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در نامه ای خطاب به نواز شریف، نخست وزیر پاکستان، ضمن ابراز تاسف از این حمله گفته بود، که در جهت ارتقاء روابط میان دو کشور انتظار می رود عاملان این “حمله تروریستی” تحت پیگرد قانونی قرار گیرند.

پس از این حمله، وزارت خارجه ایران، سفیر پاکستان در تهران را نیز احضار کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ارتش پاکستان: مرزبانان ایرانی را در یک عملیات اطلاعاتی آزاد کردیم

دو مرزبان ایرانی طی درگیری در آذربایجان غربی جان باختند

آمریکا و بریتانیا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی جمهوری اسلامی ایران وضع کردند