فلسطینی ها در همبستگی با زندانیان اعتصاب کردند

فلسطینی ها در همبستگی با زندانیان اعتصاب کردند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

مدارس، بانک ها و نهادهای فلسطینی در کرانه غربی رود اردن روز پنجشنبه در همبستگی با صدها نفری که در زندان های اسرائیل دست به اعتصاب غذا زده اند، تعطیل شد.

بیش از هزار فلسطینی در اعتراض به زندانی شدن و شرایط بد و نامناسب حبس، از روز دوشنبه ۲۸ فروردین (۱۷ آوریل) دست به اعتصاب غذای نامحدود زده اند.

روز جمعه نیز روز خشم و اعتراض تعیین و از فلسطینی ها خواسته شده است تا نظامیان اسرائیلی را در ایست بازرسی ها به چالش بکشند.

اعتصاب غذای گسترده زندانیان بدرخواست مروان برقوتی آغاز شده است. آقای برقوتی از رهبران شاخه سیاسی جنبش فتح به حبس ابد محکوم و زندانی است.

مروان برقوتی از رهبران انتفاضۀ دوم فلسطینی ها در بین سالهای ۲۰۰۰ و ۲۰۰۵ میلادی و محبوب فلسطینی هاست، چهره ای که از توانایی و رهبری تشکیلات خودگردان فلسطین برخوردار است.

اسرائیلی ها، خصوصا تندروها آقای برقوتی را یک «تروریست» می خوانند. چند روز پیش جمعی از اسرائیلی ها در نزدیکی یکی از زندان هایی که فلسطینی ها در آن اعتصاب غذا کرده اند بساط پیک نیک و کباب به راه انداختند تا به گفته خود به تالم و درد زندانیان بیافزایند. گفته می شود حدود ۶ هزار و ۵۰۰ فلسطینی در زندان های اسرائیل محبوس هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

در پی حمله مسلحانه سه مرد در کرانه باختری یک اسرائیلی کشته شد

یورش اسرائیل و گروگان‌های حماس؛ تصاویری از جنین در کرانه باختری و تخت‌های خالی در بیت‌المقدس

گزارش یورونیوز از مناطق اشغالی کرانه باختری؛ شهرک‌نشینان اسرائیلی به خرید اسلحه روی‌آورده‌اند