بزرگترین بمب غیرهسته ای آمریکا در شرق افغانستان جان ده ها نیروی داعش را گرفت

بزرگترین بمب غیرهسته ای آمریکا در شرق افغانستان جان ده ها نیروی داعش را گرفت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در پی اصابت بزرگترین بمب غیرهسته ای آمریکا موسوم به «مادر بمب ها» در ولسوالی (شهرستان) اچین در ولایت ننگرهار افغانستان دست کم ۳۶ پیکارجوی داعش کشته شده اند.

آگهی

در پی اصابت بزرگترین بمب غیرهسته ای آمریکا موسوم به «مادر بمب ها» در ولسوالی (شهرستان) اچین در ولایت ننگرهار افغانستان دست کم ۳۶ پیکارجوی داعش کشته شده اند. مقام های رسمی افغانستان با تایید این خبر افزوده اند که این حمله خسارتی به غیرنظامی وارد نکرده است.

این در حالی است که مقام های پاکستان نگرانی خود را از احتمال وارد آمدن خسارت به غیرنظامیان ابراز داشته اند.

جان دبلیو نیکلسون، فرمانده نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان با دفاع از اقدام صورت گرفته استفاده از «مادر بمب ها» اقدامی تاکتیکی خواند و گفت: «بمبی مناسب برای هدفی مناسب استفاده شده است. می خواهم به مردم افغانستان اطمینان دهم که نیروهای ما تمامی اقدامات لازم را برای جلوگیری از بروز تلفات غیرنظامی انجام می دهند.»

گفته می شود «مادر بمب ها» مواضع داعش را در تونل ها و استحکامات زیرزمینی ولسوالی اچین هدف قرار داده است.

پلاستار خان، از ساکنان آچین در این باره گفت: «مواضع داعش در این نواحی بود و نیروهای داعش تحرکاتی در آنجا داشته اند. شب گذشته از بمب واقعا بزرگی استفاده شده است. وقتی فرود آمد مناطق اطراف را لرزاند. فکر می کنم ۷۰ تا ۸۰ نیروهای داعش را از پا درآورده باشد. اقدام مثبتی بود برای نابودی داعش و هیچ غیرنظامی در آنجا حضور نداشته است.»

بمب جی بی یو ۴۳ با ۹ متر طول نزدیک به۱۰ تن وزن دارد و با هدف تخریب گستره وسیعی از مواضع دشمن طراحی و ساخته شده است. گرچه پیشینه طراحی آن به سال ۲۰۰۳ و جنگ عراق بازمی گردد اما این نخستین بار است که در میدان نبرد مورد استفاده قرار می گیرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا بزرگترین بمب غیر اتمی خود را بر مواضع داعش در افغانستان انداخت

بمب «جی بی یو-۴۳» یا مادر همه بمب ها چیست؟

آوارگان جنگ غزه برای زنده ماندن و به دست آوردن غذا مبارزه می‌کنند