سومین روز ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری: غرضی، هاشمی‌طبا و امیراحمدی هم نامزد شدند

سومین روز ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری: غرضی، هاشمی‌طبا و امیراحمدی هم نامزد شدند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

در سومین روز ثبت نام از نامزدهای شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، محمد غرض، مصطفی هاشمی طبا و هوشنگ امیر احمدی با حضور در ساختمان وزارت کشور ایران، اعلام کاندیداتوری کردند.

محمد غرضی: بیکاری از حمله صدام بدتر است

محمد غرضی، نماینده اولین دوره مجلس از اصفهان، وزیر نفت دولت محمدجواد باهنر و دولت اول میرحسین موسوی، وزیر پست، تلگراف و تلفن دولت دوم موسوی و هر دو دولت هاشمی‌ رفسنجانی، عضو دوره اول شورای شهر تهران است.

به گزارش ایسنا، آقای غرضی در زمان ثبت نام و در واکنش به نام نویسی احمدی‌نژاد گفت: «دو سال پیش گفته ام که نیروی سیاسی را نباید با دستور اداری بیرون کرد. اگر این اتفاق بیفتد نیروی سیاسی پشت پرده رفته و هزینه کشور را بالا می‌برد. احمدی نژاد خودش را مادر نظام می داند. تحلیل من این است که او فکر می‌کند نظام از بین رفته است و به سرعت جایگزینی پیدا می کند. میخواهد خودش را به عنوان جایگزین معرفی کند. او دارد دشمنان داخلی و خارجی نظام را به خود متوجه می کند باید وزن سیاسی احمدی مشخص شود و اگر او را با دستور سیاسی بیرون کنیم او ۱۵سال دیگر دوباره باز میگردد که این برای کشور خطرناک است. او مدعی است همه کشور با او هستند.» وی همچنین با انتقاد از آمار بالای بیکاری در ایران افزود: «بیکاری از حمله صدام بد تر است. استعداد های کشور ما وسیع است و اقتصاد ما از اقتصاد آمریکا قوی تر است اما مدیریت آن ضعیف تر است.»

آقای غرضی در انتخابات سال ۱۳۹۲ هم به‌ویژه با شعار « دولت ضد تورم» شرکت کرد، و با کسب کمتر از پانصد هزار رای، نفر آخر شد. وی روز پنجشنبه درباره احتمال موفقیت خود در انتخابات و با انتقاد از برگزاری انتخابات سال ۱۳۹۲ گفت: «قطعا پیروز می‌‌شوم، حرف‌های من یک نفر مخالف هم ندارد، مگر گروه‌هایی که انتخابات در دستشان است. من در انتخابات قبلی در اکثر استان‌ها نفر دوم بودم، ولی حاضر نیستم برای کسب قدرت از دماغ کسی خون بیاید.»

هوشنگ امیراحمدی

هوشنگ امیراحمدی، بنیانگذار و رئیس شورای آمریکا-ایران هم روز پنجشنبه برای نامزدی در انتخابات نام‌نویسی کرد.

آقای امیراحمدی که در برخی رسانه‌ها به‌عنوان «دلال روابط ایران و آمریکا» معرفی می‌شود، پیشتر برنامه و هدف اصلی خود را در صورت رسیدن به مقام ریاست جمهوری، مقابله با تهدیدات زیست‌محیطی در ایران و به‌ویژه خوزستان عنوان کرده است.

شورای نگهبان ایران در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ صلاحیت این استاد دانشگاه راتگرز نیوجرسی را رد کرده بود.

هوشنگ امیراحمدی نامزد #انتخابات۹۶ ریاست‌جمهوری شد. https://t.co/KXV23FyBLI

— Ali Kheradpir (@AliKheradpir) April 5, 2017

مصطفی هاشمی‌طبا: کاندیدای پوششی نیستم

مصطفی هاشمی‌طبا، از دولتمردان پیشین نزدیک به حزب کارگزان سازندگی روز پنجشنبه اعلام کاندیداتوری کرد. وی گفته است که بدون وابستگی حزبی نامزد می‌شود و به نفع کسی کنار نخواهد رفت.

آقای هاشمی طبا، وزیر صنایع سنگین در دولت‌ محمدجواد باهنر، وزیر صنایع در دولت اول میرحسین موسوی، رئیس سازمان تربیت بدنی و معاون رئیس‌جمهور در دولت دوم هاشمی‌ رفسنجانی و دولت اول خاتمی بود. وی در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۰، با کسب کمتر از یک دهم درصد آرا، آخر شد.

در حالی که در هفته‌های گذشته، صحبت‌هایی از احتمال حضور یک کاندیدا از سوی جریان‌های اصلاح‌طلب/ اصولگرای معتدل در کنار حسن روحانی شده، آقای هاشمی‌طبا در زمان ثبت‌نام برعهده گرفتن چنین نقشی را رد کرد.

سيد مصطفی هاشمی‌طبا و سید محمد غرضی امروز برای حضور در انتخابات رياست جمهوری دوازدهم، نام‌نویسی کردند.#انتخابات۹۶pic.twitter.com/yJimvA8A99

— روزنامه ایران (@IranNewspaper) April 13, 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هشدار دفتر روحانی به روزنامه کیهان: تلاش‌هایتان براندازانه است

مهدی کروبی دست به اعتصاب غذای خشک زد

حسن روحانی سوگند یاد کرد