واکنش ها به حمله خان شیخون؛ آمریکا بشار اسد و روسیه شورشیان را مقصر می داند

واکنش ها به حمله خان شیخون؛ آمریکا بشار اسد و روسیه شورشیان را مقصر می داند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در حالی که واشنگتن بر دخالت رژیم بشار اسد در حمله شیمیایی روز سه شنبه به شهر خان شیخون در استان ادلب سوریه تاکید دارد، روسیه اخبار منتشر شده در این باره را جعلی می…

آگهی

در حالی که واشنگتن بر دخالت رژیم بشار اسد در حمله شیمیایی روز سه شنبه به شهر خان شیخون در استان ادلب سوریه تاکید دارد، روسیه اخبار منتشر شده در این باره را جعلی می خواند.

بنا بر آخرین گزارش ها در این حمله ۸۶ نفر از جمله سی کودک کشته شده اند.

رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا می گوید: «از نظر ما شکی وجود ندارد که رژیم سوریه به رهبری بشار اسد مسئول این حمله وحشتناک است. زمان آن است که روس ها به دقت درباره ادامه حمایتهایشان از رژیم اسد فکر کنند.»

در پی انتشار اخبار مربوط به این حمله، عصر چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل متحد نشستی اضطراری تشکیل داد. در این نشست نمایندگان سه کشور آمریکا، فرانسه و بریتانیا پیش نویس قطعنامه ای را برای محکوم کردن این حمله پیشنهاد کردند.

در واکنش، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزیر خارجه روسیه گفت: «متاسفانه آمریکا، فرانسه و بریتانیا بدون هیچ تلاشی برای درک آنچه روی داده و تنها با تکیه بر اطلاعات جعلی و داستانهای دروغین، بار دیگر پروژه ای را به اجرا گذاشتند. چنین چیزی را نمی توان پیشنهاد نامید و تنها یک پروژه تحمیلی است. پیش نویس قطعنامه ای که کاملا ماهیتی ضد سوریه دارد.»

روسیه با مقصر خواندن شورشیان در این حمله شیمیایی، اعلام کرده است که چنانچه پیش نویس این قطعنامه به رای گذاشته شود، آن را وتو خواهد کرد.

نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز اعلام کرده است چنانچه اعضای این سازمان در موضوع سوریه به توافقی نرسند، آمریکا بطور یکجانبه وارد عمل خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جلسه فوری شورای امنیت درباره حمله شیمیایی در سوریه

در حمله هوایی در مرز سوریه و عراق «۲۳ شبه نظامی مورد حمایت ایران» کشته شدند

۳ عضو کنگره آمریکا به منطقه تحت کنترل شورشیان سوریه سفر کردند