جلسه فوری شورای امنیت درباره حمله شیمیایی در سوریه

جلسه فوری شورای امنیت درباره حمله شیمیایی در سوریه
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در جلسه فوری شورای امنیت درباره حمله شیمیایی روز سه شنبه در سوریه، ایالات متحده و برخی از دیگر کشورها انگشت اتهام را به سوی روسیه نشانه رفتند.

آگهی

در جلسه فوری شورای امنیت درباره حمله شیمیایی روز سه شنبه در سوریه، ایالات متحده و برخی از دیگر کشورها انگشت اتهام را به سوی روسیه نشانه رفتند. این در حالی است که نماینده روسیه، تصمیمات دولت پیشین آمریکا را زمینه ساز این نوع حملات بر شمرد.

ولادیمیر سافرونکوف، نماینده روسیه در شورای امنیت سازمان ملل گفت: «تهدید باراک اوباما به حمله نظامی، در صورت تجاوز از خط قرمز و به کارگیری تسلیحات شیمیایی در سوریه، محرک چنین حملاتی شد. آن تصمیم، نقطه آغازی شد برای تحریکِ هر چه بیشترِ سازمانهای تروریست و بنیادگرا برای بکارگیریِ تسلیحات شیمیایی.»

از سوی دیگر نیکی هالی، نماینده ایالات متحده در حالیکه عکسهایی از قربانیان را به حاضران نشان می داد، خواستار اقدام جدی روسیه در این زمینه شد و گفت:«اگر روسیه تأثیری را که مدعی آن است بر دولت دمشق دارد، می خواهیم ببینیم که از آن استفاده می کند. می خواهیم ببینیم که روسیه به این اعمال وحشتناک پایان می دهد. چند کودک دیگر باید بمیرند تا روسیه توجه کند؟ وقتی سازمان ملل نمی تواند یکصدا عمل کند آنوقت، گهگاه ایالات متحده ناگزیر است خود دست به کار شود.»

نماینده سوریه نیز از موضع پیشین دولت خود در این زمینه دفاع کرد. جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد همچنان در انتظار رأی گیری نهایی در این زمینه به سر می برد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ماکرون: اگر شواهد حمله شیمیایی یافت شود فرانسه به سوریه حمله می کند

سوریه: چهار سال کاربست سلاحهای شیمیایی و مصونیت از مجازات

برگزاری کنفرانس کمک به سوریه تحت تاثیر حمله «شیمیایی» به ادلب