ادامۀ اعتراض ها به مرگ یک شهروند چینی در فرانسه

ادامۀ اعتراض ها به مرگ یک شهروند چینی در فرانسه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

تظاهرکنندگان با سر دادن شعار «پلیس قاتل» به استفاده نیروهای انتظامی از گاز اشک آور اعتراض کردند و به سوی ماموران ضد شورش بطری آب و تخم مرغ پرتاب کردند.

آگهی

شهروندان چینی تبار فرانسه مراسمی را برای گرامیداشت یاد شائویائو لیو، یک مرد ۵۶ ساله که توسط پلیس کشته شده است، در میدان جمهوری پاریس برگزار کردند. طبق گفتۀ فرمانداری پاریس در این تجمع که به دعوت انجمن های چینی فرانسه و سازمان های مدافع حقوق بشر برگزار شده بود، بیش از ۶۰۰۰ نفر شرکت داشتند.

یکی از فرزندان مقتول در این مراسم خواهان اجرای عدالت و روشن شدن شرایط مرگ پدرش شد و گفت: «من و خانواده ام از این همه خشونت علیه مردمی که از ما حمایت می کنند، متاسف و غمگین هستیم. آنها را مجروح و دستگیر می کنند. زندگیتان را به خاطر عدالت به خطر نیندازید چرا که من در فرانسه به دنیا آمده ام و به اجرای عدالت در این کشور باور دارم. می دانم که عدالت در مورد پدرم و خانواده ام اجرا خواهد شد اما اگر این اتفاق صورت نگیرد، می دانم که می توانم به روی حمایت شما حساب کنم.»

تظاهرات کنندگان در این تجمع که به درگیری با پلیس منجر شد، با سر دادن شعار «پلیس قاتل» به استفاده نیروهای انتظامی از گاز اشک آور اعتراض کردند و به سوی ماموران پلیس ضد شورش بطری آب و تخم مرغ پرتاب کردند.

تظاهرات در اعتراض به مرگ این شهروند چینی که در شرایط پرابهامی در داخل خانه اش با شلیک گلوله از پای درآمده، از هفته پیش آغاز شد و کماکان ادامه دارد.

پکن خواستار پاسخ از سوی فرانسه برای علت این حادثه شده و سازمان بازرسی پلیس ملی فرانسه نیز که به «پلیسِ پلیس ها» معروف است، تحقیقاتی را در این مورد آغاز کرده است.

به گفتۀ ماموران پلیسی که در پی تلفن از سوی همسایگان این مرد برای خشونت خانگی به محل اعزام شده بودند، شائویائو لیو با قیچی به یکی از پلیس ها حمله و وی را مجروح کرده و به دستورات پلیس نیز توجهی نکرده است. پلیس می گوید برای جلوگیری از حملۀ مجدد وی با قیچی به ماموران، به وی شلیک شده اما خانوادۀ مقتول می گویند که پدرشان در حال پاک کردن ماهی با قیچی بوده و پلیس بدون دلیل وارد محل سکونت آنها شده و به این مرد چینی شلیک کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

برج ایفل پس از ۶ روز تعطیلی به دلیل اعتصاب کارگران بار دیگر میزبان گردشگران شد

هجوم مزرعه‌داران خشمگین فرانسوی به سالن نمایشگاه کشاورزی پاریس پیش از بازدید امانوئل ماکرون

تراکتورها و کشاورزان خشمگین در مقابل پارلمان اروپا تجمع کردند