سازمان ها و بنیادهای خیریه: یونان آزمایشگاه سیاست های ضدمهاجران می شود

سازمان ها و بنیادهای خیریه: یونان آزمایشگاه سیاست های ضدمهاجران می شود
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بنیادها و سازمان های خیریه و غیرانتفاعی می گویند توافقنامه مهاجرتی اتحادیه اروپا با ترکیه امکان رسیدن پناهجویان آسیب پذیر و در معرض خطر به اروپا را ناممکن کرده…

آگهی

بنیادها و سازمان های خیریه و غیرانتفاعی می گویند توافقنامه مهاجرتی اتحادیه اروپا با ترکیه امکان رسیدن پناهجویان آسیب پذیر و در معرض خطر به اروپا را ناممکن کرده است.

گزارش مشترک کمیته بین المللی نجات (IRC)، شورای پناهندگان نروژ (NRC) و آکسفام با هشدار به این که یونان به آزمایشگاهی برای توافق ها و زد و بندهای آتی و سیاست های ضد مهاجرتی تبدیل می شود، چنین رویه ای را تقبیح می کند.

این گزارش با برشمردن شرایط دشوار روحی و روزمرۀ طاقت فرسای مهاجران می گوید که مهاجران در کمپ های یونان از ناچاری و برای پایان دادن به «دربدری» به مواد مخدر رو می آورند، خودزنی و اقدام به خودکشی می کنند و کودکان و زنان و مردان هر روز در معرض سوء استفاده و خشونت های جنسی قرار دارند.

گزارش سازمان پزشکان بدون مرز و کودکان را نجات دهیم نیز نسبت به تبعات افسردگی و افزایش مشکلات روحی و روانی مهاجران و پناهجویان در اردوگاه های یونان هشدار می دهد.

در حال حاضر ۱۴ هزار پناهجو در پنج جزیره یونان بلاتکلیف مانده اند.

ترکیه یک سال پیش با دریافت تسهیلات مالی و سیاسی از اتحادیه اروپا راه عبور مهاجران و پناهجویان به سوی یونان و اروپا را سد کرد.

همزمان، دیمیتریس آوراموپولوس، کمیسر اتحادیه اروپا در امور مهاجرت پس از بازدید از اردوگاههای پناهجویان و مهاجران در دو جزیره موریا و کاراتپه در یونان از بهبود «قابل توجه» شرایط زندگی آنان اظهار رضایت کرد و آن را ستود.

سال گذشته بیش از یک میلیون نفر با ورود به اتحادیه اروپا از کشورهای عضو این اتحادیه تقاضای پناهندگی کردند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«دانشگاه‌های خصوصی نمی‌خواهیم»؛ دانشجویان یونان خشمگین از تصمیم پارلمان با پلیس درگیر شدند

اولین بار در یک کشور مسیحی ارتدوکس؛ پارلمان یونان لایحه ازدواج همجنس‌گرایان را به رای می‌گذارد

تلاش برای حل اختلافات دیرینه یونان و ترکیه؛ اردوغان در سفر تاریخی به آتن وعده گشایش «دوران جدید» داد