کویامای برزیلی پدیده نخستین روز تورنمنت گرند اسلم جودوی باکو

کویامای برزیلی پدیده نخستین روز تورنمنت گرند اسلم جودوی باکو
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

قهرمانان پنج وزن نخست رقابت های گرند اسلم جودوی باکو روز جمعه مشخص شدند.

آگهی

قهرمانان پنج وزن نخست رقابت های گرند اسلم جودوی باکو روز جمعه مشخص شدند.

- در فینال وزن منهای ۶۰ کیلوگرم مردان، تورو شیشیمی، جودوکار ژاپنی که مدال طلای مسابقات گرند اسلم پاریس در سال ۲۰۱۶ را در کارنامه دارد موفق شد موخریدین تیلووف حریف ازبکستانی خود را با امتیاز وازاری شکست دهد و به مدال طلا برسد.

تیلووف که در این وزن مدال نقره را بر گردن آویخت سال گذشته در تورنمنت جودوی تاشکند بر سکوی نخست ایستاده بود.

- در وزن منهای ۶۶ کیلوگرم، تال فلیکر، جودوکار اسرائیلی که در دور دوم رقابت ها به دلیل حاضر نشدن علیرضا خجسته، حریف ایرانی اش بر روی تاتامی مستقیما به نیمه نهایی صعود کرده بود، در این مرحله با غلبه بر ورزشکاری از مولداوی راهی فینال شد و در دیدار پایانی نیز حریف ژاپنی اش را شکست داد تا به نخستین قهرمانی در مسابقات گرند اسلم جودو دست یابد.

- در قسمت زنان و در فینال وزن منهای ۵۲ کیلوگرم، الکساندرا – لاریسا فلوریان، ورزشکار کشور رومانی که سال گذشته در تورنمنت جایزه بزرگ بوداپست به مدال برنز دست یافته بود ریکا پاپ، حریف مجارستانی و دارنده مدال طلای مسابقات قهرمانی جوانان اروپا در پراگ را با امتیاز وازاری از پیش رو برداشت و به مقام قهرمانی رسید.

فلوریان پس از کسب این پیروزی احساسش را اینگونه بیان کرد: «بسیار خوشحالم. همیشه به دنبال بردن مدال در مسابقات گرند اسلم بودم. نخستین مدالم در این مسابقات طلایی است و این فوق العاده است.»

- در وزن منهای ۴۸ کیلوگرم زنان، استفانی کویاما جودوکار بیست و یک ساله برزیلی نخستین حضور در مسابقات گرند اسلم را با کسب مدال طلا به پایان برد. کویاما در دیدار پایانی این وزن در حالیکه یک اخطار کسب کرده بود در نهایت موفق شد میلیسیا نوکولیچ صرب را با امتیاز وازاری شکست دهد و بر سکوی نخست این مسابقات بایستد.

نوکولیچ در حالی مقابل حریف جوان برزیلی خود تن به شکست داد که سال گذشته مدال طلای گرند پری زاگرب و نقره گرنداسلم ابوظبی را از آن خود کرده بود.

کویامای جوان با درخشش در این مسابقات نوید ظهور یک پدیده را در ورزش جودوی زنان جهان داد. - در وزن منهای ۵۷ کیلوگرم، چن لینگ لین از چین تایپه نخستین مدال طلای مسابقات گرند اسلم جودو را برای کشورش به ارمغان برد. لین، دارنده مدال نقره رقابت های قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۵ که طلای مسابقات گرند پری بوداپست در همین سال را نیز از آن خود کرده بود در فینال از سد یوانا روجیچ، دیگر ورزشکار صرب حاضر در تورنمنت گذشت و به مقام قهرمانی رسید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

افغانستان برای اولین‌بار پس از ۱۱ سال پاکستان را در رقابت‌های کریکت «۲۰ آوره» شکست داد

جودو؛ گرند اسلم ابوظبی با برتری تیمی روسیه به پایان رسید

جودو؛ لوسی رنشال در گرند اسلم ابوظبی برای بریتانیا مدال طلا گرفت