سه میلیون آواره در منطقه پیرامون دریاچه چاد نیاز فوری به غذا دارند

سه میلیون آواره در منطقه پیرامون دریاچه چاد نیاز فوری به غذا دارند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

سازمان ملل متحد وضعیت انسانی منطقه پیرامون دریاچه چاد در آفریقا را بحرانی ارزیابی کرده است.

آگهی

سازمان ملل متحد وضعیت انسانی منطقه پیرامون دریاچه چاد در آفریقا را بحرانی ارزیابی کرده است. به گفته این سازمان نهادهای انسان دوستانه باید تا ماه ژوییه (فصل تابستان) نزدیک به سه میلیون آواره ای را که در این منطقه به دلیل خشکسالی، فقر شدید و خشونت های شورشیان بوکوحرام وضعیت بحرانی دارند تغذیه کنند.

در کنفرانس اسلو، سازمان های بین المللی خیره خود را ملزم کرده اند که طی سه سال آینده مبلغ ۶۷۲ میلیون دلار برای کمک به حل بحران این منطقه بپردازند. نروژ قبول کرده که نزدیک به یک سوم این مبلغ (۱۹۲ میلیون دلار) را بپردازد. این در حالی است که سازمان ملل متحد رقم مورد نیاز برای مقابله با بحران انسانی در این منطقه را بیش از یک میلیارد دلار اعلام کرده است.

به گفته بورج برند، وزیر خارجه نروژ این منطقه که در میان نیجریه، کامرون، چاد و نیجر قرار گرفته با بحران انسانی جدی دست به گریبان است. وزیر خارجه نروژ در این ارتباط گفت: «مردم این منطقه برای دهه ها با فقر و پیامدهای تلخ تغییرات آب و هوایی مقابله کردند و در اغلب موارد تنها بودند. خشونت های بوکوحرام بحران آوارگی را به همراه داشت. و این مساله حالا به بحران جدی تغذیه و کمبود مواد غذایی تبدیل شده است.»

کنفرانس یک روزه اسلو با حضور چهارده کشور روز جمعه در پایتخت نروژ برگزار شد و هدف از آن تامین کمک مالی برای جلوگیری از بروز قحطی در منطقه پیرامون دریاچه چاد در قلب آفریقا، جایی که نزدیک به یازده میلیون نفر در وضعیت بحرانی بسر می برند، گزارش شده است.

هشت سال درگیری میان ارتش نیجریه و شبه نظامیان بوکوحرام موجب ویرانی منطقه شده است. به گزارش سازمان ملل بیش از هفت میلیون نفر در این منطقه با خطر گرسنگی روبرو هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پارلمان نروژ تهدید به بمب‌گذاری شد؛ پلیس خیابان‌های مجاور را بست

پادشاه بیمار و ۸۷ ساله نروژ تحت عمل جراحی قرار گرفت

استارتاپ نروژی سفارش‌های غذایی را با پهپاد به دست مشتریان می‌رساند