امانوئل مکرون نامزد ریاست جمهوری فرانسه با ترزا می در لندن دیدار کرد

امانوئل مکرون نامزد ریاست جمهوری فرانسه با ترزا می در لندن دیدار کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

امانوئل مکرون، نامزد مستقل انتخابات ریاست جمهوری فرانسه برای دیدار با تراز می، نخست وزیر بریتانیا و برگزاری یک تجمع انتخاباتی با اتباع فرانسوی مقیم این کشور به لندن سفر…

آگهی

امانوئل مکرون، نامزد مستقل انتخابات ریاست جمهوری فرانسه برای دیدار با تراز می، نخست وزیر بریتانیا و برگزاری یک تجمع انتخاباتی با اتباع فرانسوی مقیم این کشور به لندن سفر کرد.

جزئیات گفت و گو میان ترزا می و امانوئل مکرون اعلام نشده اما موضوع خروج بریتانیا از اتحادیۀ اروپا در این دیدار مورد بحث قرار گرفته است.

نامزد مستقل ریاست جمهوری ۲۰۱۷ در فرانسه در جریان دیدار خود با شهروندان فرانسوی در لندن هم به این موضوع اشاره کرد و گفت : «حفظ اروپا، حفظ بازار مشترک و اتحادیۀ اروپا در حال حاضر از مسائل مهم است. اگر ما به خوبی مذاکرات برکسیت را برگزار نکنیم، همه ما تضعیف خواهیم شد. البته در این میان از منافع فرانسه دفاع خواهیم کرد.»

نزدیک به ۳۰۰ هزار تبعۀ فرانسوی در بریتانیا زندگی می کنند و آرای این تعداد در انتخاب رئیس جمهوری آینده می تواند سرنوشت ساز باشد. طبق نظرسنجی ها، مارین لوپن، رهبر جبهۀ ملی و امانوئل مکرون بیشترین شانس را برای راهیابی به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه دارند.

این انتخابات تحت تاثیر مسائل مطرح شده در رابطه با سواستفاده مالی از سوی فرانسوآ فیون، نامزد جمهوریخواهان و مارین لوپن، نامزد راست افراطی قرار دارد. افشای فساد مالی و سواستفاده این نامزدها اعتراض های زیادی را در فرانسه علیه فساد مالی سیاستمداران برانگیخته است.

دور نخست این انتخابات در روز ۲۷ آوریل و دور دوم آن نیز هفتم ماه مه برگزار می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتخابات محلی ترکیه؛ زورآزمایی سیاسی اردوغان با امام‌اوغلو و حزب رفاه نوین

جوان‌ترین نخست‌وزیر تاریخ ایرلند در راس ائتلاف حاکم قرار می‌گیرد

انتخابات ریاست جمهوری اسلواکی؛ نامزد طرفدار اوکراین و سیاستمدار طرفدار روسیه به دور دوم راه یافتند