یونان تدابیر اضافی ریاضت اقتصادی اجرا نخواهد کرد

یونان تدابیر اضافی ریاضت اقتصادی اجرا نخواهد کرد
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در آستانه نشست مهم وزیران دارایی حوزه پولی یورو موسوم به یوروگروپ که با هدف بررسی برنامه های اصلاحی یونان تشکیل می شود، دولت این کشور مخالفت خود را از اجرای برنامه های اضافی ریاضت اقتصادی از جمله کاهش

آگهی

در آستانه نشست مهم وزیران دارایی حوزه پولی یورو موسوم به یوروگروپ که با هدف بررسی برنامه های اصلاحی یونان تشکیل می شود، دولت این کشور مخالفت خود را از اجرای برنامه های اضافی ریاضت اقتصادی از جمله کاهش مستمری بازنشستگان اعلام کرده است.

دیمیتریس زاناکوپولوس، سخنگوی دولت یونان گفت: «دولت بصورت مسئولانه و با جدیت برای رسیدن به یک توافق مذاکره می کند. این توافق می تواند به تقویت و ایجاد ثبات در اوضاع اقتصادی یونان و خروج کامل از بحران بیانجامد. این روند باید بدون بار و هزینه اضافی برای جامعه یونان طی شود. بنابراین هدف، رسیدن به یک توافق بدون حتی یک یورو ریاضت اقتصادی اضافی است.»

پی یر مسکوویسی، کمیسر امور اقتصادی و مالی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه به آتن رفت و با آلکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان دیدار کرد. هدف از این دیدار آماده کردن زمینه برای رسیدن به توافق در نشست یوروگروپ بوده که دوشنبه برگزار خواهد شد.

صندوق بین المللی پول از جمله نهادهایی است که برای مشارکت در اعطای قسمت دیگری از کمک مالی به یونان هنوز تصمیم نگرفته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

خوش بینی مقامات اروپایی به روند مذاکرات بین یونان و بستانکاران این کشور

بانک مرکزی ژاپن در یک تغییر تاریخی به سیاست چندین ساله نرخ بهره منفی پایان داد

هند و انجمن تجارت آزاد اروپا توافقنامه تجاری ۱۰۰ میلیارد دلاری امضا کردند