ویتالی چورکین: امیدواریم تنش در روابط آمریکا با ایران و چین به درگیری منجر نشود

ویتالی چورکین: امیدواریم تنش در روابط آمریکا با ایران و چین به درگیری منجر نشود
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

ویتالی چورکین، سفیر روسیه در سازمان ملل متحد ابراز امیدواری کرد که تنش میان دولت جدید ایالات متحده آمریکا با ایران و چین به درگیری جدی منجر نشود.

آقای چورکین روز چهارشنبه هشتم فوریه در گفتگوی اختصاصی با راشاتودی با اشاره به این که دونالد ترامپ ایران را دولت اصلی حامی تروریسم خوانده است گفت: «ایران نقش فعالی در مبارزه با داعش بازی می‌کند و روابط نزدیکی هم با روسیه دارد. با این حال مناسبات ایران و آمریکا به شدت پیچیده‌تر می‌شود. ما در برخی موارد، از جمله درباره نقش ایران، با آمریکا اختلاف داریم.»

‘Emotion mustn’t override reason’: #Churkin questions #Trump’s tensions with #Iran & #China (EXCLUSIVE) https://t.co/GONoQuoCqmpic.twitter.com/jRpLMHM4wB

— RT (@RT_com) February 8, 2017

پس از آنکه ایالات متحده آمریکا ایران را به دلیل آزمایش اخیر موشکی محکوم کرد و این کشور را بزرگترین حامی تروریسم در جهان خواند، سخنگوی کرملین اعلام کرد که با آمریکا درباره ایران اختلاف نظر دارد.

آقای چورکین مواضع اخیر دولت آمریکا درباره ایران را احساسی توصیف کرد و گفت: «در عرصه بین‌الملل باید میان احساسات، یعنی آنچه می‌خواهید شاهدش باشید و آنچه حق دارید از کشوری انتظار داشته باشید، تفاوت قائل شوید.» وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آزمایش موشکی ایران گفت: «قطعنامه شورای امنیت، ایران را به احتراز از آزمایش موشک‌هایی دعوت کرده که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای دارند و ممنوعیتی ایجاد نکرده است.» وی با انتقاد از جو رسانه‌ای پس از آخرین آزمایش موشکی ایران افزود: «از شنیدن اینکه حتی کارشناسان آمریکایی مثلا در شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان درباره شلیک موشک‌های بالستیک صحبت می کنند و می‌گویند این نقض قطعنامه شورای امنیت است، حیرت زده شده ام.»

نماینده روسیه در سازمان ملل همچنین خواستار همکاری بیشتر کشورش و ایالات متحده آمریکا در بحران یمن شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چرا روحانی از حمله به عین‌الاسد بی‌خبر بود؟ پاسخ کیهان: محرمانه بود، فقط ۱۰ نفر خبر داشتند

واشنگتن‌پست: ایران با دو هدف متفاوت خواستار خویشتنداری گروه‌های مسلح در عراق و لبنان شده است

واکنش وزارت امور خارجه ایران به سفر بازیگر آمریکایی فیلم‌های پورن؛ ویتنی رایت چگونه به تهران رسید؟