دهها کشته در جریان بمباران شهر ادلب سوریه

دهها کشته در جریان بمباران شهر ادلب سوریه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

شهر ادلب سوریه روز دوشنبه بمباران شد و در این بمباران که هنوز نه دولت سوریه و یا روسیه و نه مخالفان مسئولیت این حملات را برعهده گرفته اند، دست کم ۲۸ نفر جان باخته…

آگهی

شهر ادلب سوریه روز دوشنبه بمباران شد و در این بمباران که هنوز نه دولت سوریه و یا روسیه و نه مخالفان مسئولیت این حملات را برعهده گرفته اند، دست کم ۲۸ نفر جان باخته اند. دیدبان حقوق بشر در لندن ضمن انتشار این خبر گفته که تمام قربانیان شهروندان عادی سوری هستند.

با این حال به نظر می رسد که جنگنده ها مخالفان دولت عضو گروه اسلام گرای فتح الشام را هدف گرفته بودند. دولت سوریه ادعا می کند آمریکا عامل بمباران ادلب بوده است.

در همین حال بشار اسد در گفتگو با تلویزیون بلژیک گفت: «آمریکا و متحدانش هیچ عملیاتی علیه داعش انجام ندادند. آنها تنها یک عملیات نمایشی را پی گرفتند اگر درباره ائتلاف آمریکا علیه داعش صحبت می کنید. اگر قرار بود این ائتلاف علیه داعش باشد این گروه تروریستی همزمان گسترش پیدا نمی کرد. باید بگویم که عملیات آنها کاملا غیرقانونی است چرا که از دولت سوریه اجازه نگرفته اند.»

همزمان دوشنبه روسیه، ترکیه و ایران بار دیگر در آستانه قزاقستان گردهم آمده اند تا درباره مکانیسم های عملی آتش بس در سوریه گفتگو کنند. گفته می شود مذاکرات صلح بین دولت و مخالفان سوری هم دو هفته دیگر در ژنو سوییس از سرگرفته می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«دولت سوریه سیزده هزار زندانی را در صیدنایا به دار آویخته است»

تظاهرات مخالفان اسد در سیزدهمین سالگرد قیام؛ چهار کشور غربی: جنگ در سوریه تمام نشده است

دیده‌بان حقوق بشر سوریه: یک نظامی ایرانی در حمله هوایی اسرائیل به سوریه کشته شد