اعتراض دوباره ترامپ در توییتر به رای قاضی دادگاه فدرال

اعتراض دوباره ترامپ در توییتر به رای قاضی دادگاه فدرال
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا روز یکشنبه مسوولیت وقوع هرگونه «حمله تروریستی» احتمالی در خاک این کشور را متوجه قاضی دانست که دستور اجرایی جلوگیری از ورود اتباع ۷ کشور مسلمان را متوقف کر

آگهی

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا روز یکشنبه مسوولیت وقوع هرگونه «حمله تروریستی» احتمالی در خاک این کشور را متوجه قاضی دانست که دستور اجرایی جلوگیری از ورود اتباع ۷ کشور مسلمان را متوقف کرده است.

دادگاه تجدیدنظر در سان فرانسیسکو، روز شنبه از لغو حکم جیمز روبارت، قاضی دادگاه فدرال سیاتل خودداری کرد.

آقای ترامپ در حساب توییتری خود نوشت: «نمی توان باور کرد که یک قاضی، کشورمان را به چنین مخاطره ای بیاندازد. اگر اتفاقی بیافتد، او و نظام دادرسی را سرزنش کنید.» وی همچنین در توییت دیگری نوشت: «من به دستگاه امنیت داخلی دستور داده ام تا کسانی را که به کشورمان می آیند، با دقت بسیار چک کنند. دادگاه ها کار را بسیار سخت می کنند.»

مایک پنس، معاون رئیس جمهوری ایالات متحده نیز گفته که آقای ترامپ نه مشروعیت این قاضی، بلکه حکم وی را به چالش کشیده است. آقای پنس با یادآوری حق انتقاد رئیس جمهوری از بخش دیگری در حاکمیت فدرال گفته است که این ممنوعیت برای کشورهایی وضع شده است که «خطر تروریسم» دارند.

به نوشته روزنامه واشنگتن پست، برآورد می شود حدود ۹۰ هزار تن که برای ورود به ایالات متحده آمریکا روادید دریافت کرده بودند در پی فرمان اجرایی رئیس جمهوری این کشور با مانع روبرو شده اند.

دستور اجرایی آقای ترامپ برای جلوگیری موقت از ورود اتباع ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن است.

دادگاه تجدیدنظر سان فرانسیسکو به دولت آمریکا و دو ایالت این کشور که فرمان دولت را نادیده گرفته ‎اند تا ساعت ۵ بعد از ظهر روز دوشنبه بوقت سواحل غربی آمریکا فرصت داده است تا در دفاع از تصمیم خود، استدلالها و مدارک لازم و بیشتر را تسلیم این دادگاه کنند. تا زمان تصمیم این دادگاه، اتباع کشورهای یاد شده که روادید معتبر سفر به آمریکا را دارند، همچنان می توانند وارد این کشور شوند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مخالفت دادگاه تجدیدنظر آمریکا با اجرای دوباره فرمان جنجال برانگیز ترامپ

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ آنچه باید پیش از شروع محاکمه کیفری ترامپ بدانیم

دیدار وزیر خارجه بریتانیا با ترامپ؛ چگونه جنگ اوکراین کامرون را به ساحل فلوریدا کشاند؟