وزارت دادگستری آمریکا به حکم قاضی فدرال اعتراض کرد

وزارت دادگستری آمریکا به حکم قاضی فدرال اعتراض کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

همان طور که پیش بینی می شد، کاخ سفید به حکم دادگاه فدرال در رابطه با فرمان جنجالی دونالد ترامپ اعتراض کرد.

آگهی

همان طور که پیش بینی می شد، کاخ سفید به حکم دادگاه فدرال در رابطه با فرمان جنجالی دونالد ترامپ اعتراض کرد. در شرایطی که اجرای این فرمان در پیچ و خم یک جدال حقوقی فعلا متوقف شده است، مسافرانی که با فرمان آقای ترامپ سرگردان شده بودند از فرصت به دست آمده استفاده کرده اند و خود را به آمریکا رسانده اند. یک پزشک سوری تبار در فرودگاهی در نزدیکی واشنگتن به استقبال مادرش آمده است. او می گوید: «من از سوریه هستم و شهروند آمریکا. یک پزشک هستم. به نظر من ما بخشی از جامعه مولد آمریکا هستیم. چنین دستور تبعیض آمیزی بر زندگی شمار زیادی از مردم تاثیر می گذارد. به نظر من این فرمان محیط امن تری را برای ما مردم آمریکا فراهم نمی کند.»

دونالد ترامپ با انتقاد تند از قاضی که فرمان او را لغو کرده است در صفحه توئیتر خود نوشت: «جالب است که بعضی از کشورهای خاورمیانه از فرمان ممنوعیت سفر استقبال کرده اند. آنها می دانند که آمدن بعضیها باعث مرگ و ویرانی می شود.»

آقای ترامپ در توئیت دیگری نوشت: «ما پیروز خواهیم شد. برای امنیت کشورمان پیروز خواهیم شد.»

هفته گذشته دونالد ترامپ دستور اجرایی را تحت عنوان «حفاظت از آمریکا در برابر حملات تروریستی» امضا کرد که بر اساس آن ورود شهروندان هفت کشور به آمریکا که اکثریت جمعیت آنها مسلمان هستند، از جمله ایران برای ۹۰ روز ممنوع شده است. به جز ایران، شش کشور سوریه، عراق، یمن، لیبی، سومالی و سودان هم در فهرست کشورهای ممنوع قرار دارند.

این فرمان به اعتراضهای گسترده در شهرهای مختلف آمریکا دامن زد.

یک قاضی فدرال در ایالت واشنگتن با صدور حکمی دستور توقف اجرای این فرمان را صادر کرد. براساس حکم این قاضی، فرمان رئیس جمهوری آمریکا «ناقض قانون اساسی» است و باید موقتا لغو شود.

وزارت خارجه آمریکا گفته است که در طول هفته گذشته حدود ۶۰ هزار ویزا که برای شهروندان این کشورها صادر شده بود باطل شده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تظاهرات مخالفان ترامپ در اروپا و استرالیا

یک قاضی دستور ترامپ درباره ممنوعیت ورود به آمریکا را معلق کرد

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها