سازمان بهداشت جهانی: «تشخیص به موقع سرطان درمان آن را موفق تر و کم هزینه تر می کند»

سازمان بهداشت جهانی: «تشخیص به موقع سرطان درمان آن را موفق تر و کم هزینه تر می کند»
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

سازمان بهداشت جهانی می گوید تشخیص دیرهنگام سرطان موجب مرگ میلیون ها نفر می شود.

آگهی

سازمان بهداشت جهانی می گوید تشخیص دیرهنگام سرطان موجب مرگ میلیون ها نفر می شود.

در گزارش اخیر سازمان بهداشت جهانی که شنبه، چهارم فوریه مصادف با روز جهانی سرطان منتشر شده بر تشخیص سرطان در مراحل اولیه آن تاکید شده است چرا که درمان را موفق تر و کم هزینه تر می کند.

Many #cancer cases are diagnosed too late when they are harder to treat successfully, even in countries w/ optimal health systems & services pic.twitter.com/bE35MUuNtL

— WHO (@WHO) February 3, 2017

دکتر اتین کروگ، متخصص در درمان سرطان در این زمینه می گوید: «سرطان خیلی دیر تشخیص داده می شود. به همین دلیل درمان آن پیچیده تر، پرهزینه تر و اغلب ناموفق تر است. اگر مردم نسبت به نشانه های سرطان آگاه تر باشند زودتر می توانند به مراکز درمانی مراجعه کنند و تشخیص زودتر و در نتیجه درمان موفق تری خواهند داشت.»

هر ساله در جهان ۱۴ میلیون مورد جدید ابتلا به سرطان و ۸.۸ میلیون مرگ ناشی از آن گزارش می شود. بنا بر پیش بینی سازمان بهداشت جهانی این تعداد طی ۲۰ سال آینده ۷۰ درصد افزایش خواهد داشت. برآورد شده که نزدیک به دو سوم آنها در آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین باشند. این گزارش همچنین از افزایش هزینه های درمان سرطان طی سال های آینده خبر داده است. کشورهای فقیرتر به دلیل کمبود امکانات و خدمات تشخیص و درمان بیشتر در معرض خطر هستند.

دخانیات که پیش بینی شده یک میلیارد نفر را در قرن ۲۱ به کام مرگ می فرستد دشمن شماره یک انسان محسوب می شود و در صورت متوقف کردن مصرف آن خصوصا در میان جوانان رقم مبتلایان به سرطان کاهش خواهد یافت.

مصرف الکل، کم تحرکی و در معرض اشعه فرابنفش بودن از دیگر عوامل ابتلا به سرطان معرفی شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تصاویری از پدیکور فیل‌های باغ‌وحش کلن در آلمان

چطور در تعطیلات نوروز وزن خود را حفظ کنیم

رفع شلوغی و بی‌نظمی‌های زندگی باعث بهبود سلامت روان شما می‌شود