عملیات آواربرداری پلاسکو به پایان رسید

عملیات آواربرداری پلاسکو به پایان رسید
نگارش از Soroush Jafari
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

عملیات آواربرداری از ساختمان پلاسکو روز جمعه هشتم بهمن ماه به اتمام رسید و با حضور ماموران خدمات شهری شهرداری تهران، پیاده‌رو و معابر اطراف پلاسکو در حال آماده شدن برای تردد هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران در این‌باره گفت: «با پایان عملیات آواربرداری، دیواری در محل احداث خواهد شد و شرایط برای عبور و مرور افراد و آغاز فعالیت کسبه مهیا خواهد شد.»

روز پنجشنبه پیکر آخرین آتش‌نشان هم از زیر آوار بیرون آورده شد. مقام‌های شهری و انتظامی تهران اعلام کردند که بر اثر این حادثه ۱۶ آتش نشان جان خود را از دست داده اند. پیکر ۱۵ آتش‌نشان از زیر آوار بیرون کشیده شده و یک مامور دیگر هم روز نخست بر اثر شدت سوختگی جان خود را در بیمارستان از دست داده بود.

۹ روز پس از این حادثه، همچنین ۱۰ خانواده با مراجعه به مراکز پلیس اعلام کرده اند که یکی از بستگانشان در جریان این حادثه مفقود شده است. تاکنون جسد ۴ شهروند غیرآتشنشان از زیر آوار خارج شده و هویت سه تن از آن‌ها شناسایی شده است. به گفته مقام‌های مسئول، تلاش برای یافتن پیکر ۶ نفر دیگر کماکان ادامه دارد.

در جریان این حادثه و عملیات طولانی امداد ۲۳۵ نفر هم مصدوم شده اند که به گفته رئیس پلیس اورژانس تهران، تنها سه نفر از آنان در بیمارستان بستری هستند که دو تن از آنان آتشنشان هستند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفته است: «تردد در خیابان جمهوری از فردا [شنبه نهم بهمن] عادی می‌شود‎ اما برنامه‌ریزی برای نحوه تردد خودروها و لغو یا ماندگاری محدودیت‌های ترافیکی که در روزهای گذشته در این منطقه حاکم بوده است باید منتظر برنامه‌های پلیس راهور باشیم.»

عملیات آواربرداری تمام شد و با حضور ماموران خدمات شهری شهرداری پیاده‌رو و معابر #پلاسکو آماده تردد می‌شوند
khaba</a>… <a href="https://t.co/5Pg6fhKBow">pic.twitter.com/5Pg6fhKBow</a></p>— خبر های فوری / مهم (khabar_fouri) January 27, 2017

روز سی‌ام دی ماه ساختمان پلاسکو در خیابان جمهوری تهران بر اثر آتش‌سوری فرو ریخت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد

مسیح علی‌نژاد در گفتگو با یورونیوز: ایران بدون جمهوری اسلامی به نفع بقیه جهان خواهد بود