هشدار رئیس جمهوری جدید اتریش نسبت به خطر رشد ملی گرایی در اروپا

هشدار رئیس جمهوری جدید اتریش نسبت به خطر رشد ملی گرایی در اروپا
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied
آگهی

«الکساندر فن در بلن» نامزد مستقل و مورد حمایت سبزها با غلبه بر رقیبش «نوربرت هوفر» از حزب راست افراطی «آزادی»، روز پنجشنبه بعنوان رئیس جمهوری جدید اتریش آغاز به کار کرد.

آقای فن در بلن که حامی اروپای واحد و متحد و مخالف سیاستهای انزواطلبانه رئیس جمهوری جدید آمریکاست در اولین روز از دوره ریاست خود نسبت به خطر رشد ملی گرایی و منطقه گرایی در اروپا هشدار داد.

الکساندر فن در بلن در بخشی از سخنان خود در مورد اتحادیه اروپا گفت: «خطر! بزرگترین خطری که من می بینم اغوا شدن با گزینه و پاسخی آسان و حرکت به سمت ملی گرایی و منطقه گرایی است. چنین چیزی همسو با منافع اتریش به عنوان کشوری بسیار کوچک در مقایسه با کل جهان، نیست. اغوا نشویم.»

اگر نوربرت هوفر، رقیب الکساندر فن در بلن در انتخابات پیروز می شد اروپا پس از جنگ جهانی دوم با رای مستقیم اتریشی ها اولین رئیس جمهور راستگرای افراطی را به خود می دید.

در این دور از انتخابات ریاست جمهوری اتریش نامزد هیچ یک از دو حزب اصلی این کشور یعنی حزب محافظه کار «مردم (OVP)» و حزب «سوسیال دمکرات (SPO)» به دور دوم انتخابات راه نیافتند که پس از جنگ جهانی دوم در این کشور اتفاقی بی سابقه بود.

مقام ریاست جمهوری در اتریش برای دوره ۶ ساله، مقامی عمدتا تشریفاتی است. با این وجود، اروپا بدنبال خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و ظهور سیاستمداران پوپولیست و عوامگرایی همچون دونالد ترامپ در آمریکا، به این مقام چشم دوخته بود.

آقای فن در بلن پدری روس و مادری استونیایی دارد که به عنوان پناهجو وارد اتریش شدند و در آنجا اقامت کردند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بازداشت ۱۱ مظنون به فعالیت تروریستی در اتریش

صدراعظم سابق اتریش به اتهام «بیان اظهارات نادرست» در پرونده فساد به دادگاه احضار شد

صدر اعظم اتریش: حق مردم برای نگهداری و استفاده از پول نقد باید در متن قانون اساسی درج شود