درخواست سلب میزبانی المپیک از یک باشگاه گلف ژاپنی به دلیل تبعیض جنسیتی

درخواست سلب میزبانی المپیک از یک باشگاه گلف ژاپنی به دلیل تبعیض جنسیتی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

باشگاه گلف کازومیگاسکی در ژاپن که قرار است میزبان رقابت های این رشته در جریان بازیهای المپیک ۲۰۲۰ توکیو باشد این روزها به دلیل رویکرد تبعیض آمیز نسبت به زنان با انتقاد های بسیاری مواجه شده…

آگهی

باشگاه گلف کازومیگاسکی در ژاپن که قرار است میزبان رقابت های این رشته در جریان بازیهای المپیک ۲۰۲۰ توکیو باشد این روزها به دلیل رویکرد تبعیض آمیز نسبت به زنان با انتقاد های بسیاری مواجه شده است. این باشگاه برای عضویت زنان محدودیت هایی در نظر گرفته که اعتراض مسئولان ورزش ژاپن را به همراه داشته است.

ایکو اوهیو رئیس شورای گلف ژاپن می گوید: «کازوماگاسکی یک باشگاه خصوصی است که به طبقه بالای جامعه اختصاص دارد. افراد معمولی اجازه بازی در آنجا را ندارند مگر آنکه از سوی یکی از اعضا دعوت شده باشند. علاوه بر این زنان در آنجا حق عضویت کامل را ندارند. روزهای یکشنبه به آنها اجازه حضور در زمین بازی داده نمی شود و در تصمیم های راهبردی و فعالیت های باشگاه نیز حق هیچگونه مشارکتی ندارند.»

شورای گلف ژاپن در نامه ای به کمیته بین المللی المپیک خواستار تعویض این باشگاه و جایگرینی باشگاه واکاسو گلف لینکس شده است که پیش از این نیز از سوی برگزار کنندگان به عنوان محل مسابقات گلف بازیهای المپیک توکیو پیشنهاد شده بود.

ماسایوکی تاماکی نایب رئیس شورای گلف ژاپن نیز معتقد است: «فرایند انتخاب باشگاه از نظر من کمی عجیب بوده است. به خوبی درک نمی کنم چرا باشگاهی که عضویت زنان را ممنوع کرده به عنوان میزبان بازیهای المپیک انتخاب شده است.»

به گزارش نشریه بریتانیایی تلگراف، کمیته بین المللی المپیک از این مسئله به شدت ابراز نگرانی کرده و در حال رایزنی با فدراسیون بین المللی گلف برای اتخاذ تصمیم لازم است.

این درحالی است که مسئول باشگاه کازومیگاسکی اخیرا اعلام کرده بود که در صورت دریافت درخواست کتبی، مخالفتی با تغییر در سیاست های اعلام شده ندارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

صعود به نیمه‌نهایی با عبور از سامورایی‌ها؛ ایران در بازی بعدی به مصاف قطری‌های میزبان می‌رود

نگرانی مربی و دروازه‌بان تیم ملی ایران از فرصت کم ریکاوری برای بازی مقابل ژاپن

صعود ایمن حسین به صدر جدول گلزنان جام ملت‌های آسیا؛ سامورایی‌ها پشت سر عراقی‌ها صعود کردند