امضای توافق دولت و تولیدکنندگان در مکزیک برای کنترل تورم در کشور

امضای توافق دولت و تولیدکنندگان در مکزیک برای کنترل تورم در کشور
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در حالیکه اعتراض ها همچنان به افزایش قیمت گازوئیل و بنزین در مکزیک ادامه دارد، انریکه پینا نیتو، رئیس جمهوری این کشور از توافق اقتصادی با صاحبان موسسات تجاری و تولید کنندگان کالاهای ضروری بمنظور کنترل

آگهی

در حالیکه اعتراض ها همچنان به افزایش قیمت گازوئیل و بنزین در مکزیک ادامه دارد، انریکه پینا نیتو، رئیس جمهوری این کشور از توافق اقتصادی با صاحبان موسسات تجاری و تولید کنندگان کالاهای ضروری بمنظور کنترل تورم خبر داد. در این توافق بر ثابت نگهداشتن بهای کالاهای اساسی و کاهش ۱۰ درصدی حقوق مقامات ارشد دولتی تاکید شده است.

رئیس جمهوری مکزیک که علیرغم افزایش قیمت ها در این کشور به دنبال جلب اطمینان مردم به برنامه های اقتصادی خود در مکزیک است، دربارۀ این توافق با تجار و صاحبان موسسات مالی گفت: «مطمئن باشید که ما هرکاری که لازم باشد انجام می دهیم تا مسائلی مانند افزایش بهای بنزین و گازوئیل حداقل تاثیر را در امور مالی خانواده ها داشته باشد. امروز مکزیک صاحب یک اقتصاد قوی، رقابتی و پویاست.»

سخنان رئیس جمهوری مکزیک در حالی ایراد می شود که تظاهرات علیه افزایش بهای سوخت تاکنون چند کشته برجای گذاشته و صدها نفر نیز به دلیل مشارکت در غارت فروشگاهها و پمپ بنزین ها بازداشت شده اند.

دولت مکزیک از روز اول ژانویه بهای بنزین را تا ۲۰ درصد افزایش یافته و معترضان می گویند افزایش بهای سوخت به افزایش قیمت کالاهای اساسی مانند خوراک و آب منجر خواهد شد.

در واکنش به این اعتراض ها، رئیس جمهوری مکزیک تاکید کرده است که این تصمیم اگرچه سخت اما برای رشد و ثبات اقتصادی کشور ضروری است. افزایش قیمت بنزین و گازوئیل نخستین گام برای خصوصی سازی بازار سوخت در این کشور است که در قالب برنامه های خصوصی سازی دولت مکزیک قرار دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تصویب کلیات لایحه «عوامل خارجی» در پارلمان گرجستان؛ اتحادیه اروپا هشدار داد

ابهام در حمله تلافی‌جویانه به ایران؛ واحد پول اسرائیل در برابر دلار تقویت شد

اعتراضات جدید در مجارستان؛ مقام سابق با انتشار صدای ضبط شده دولت اوربان را به فساد متهم کرد