تلاشهای اینترپل برای مبارزه با کودک آزاران جنسی

تلاشهای اینترپل برای مبارزه با کودک آزاران جنسی
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

هر روز تصاویر پورنوی زیادی از کودکان روی شبکه های اینترنتی بین بزرگسالان بیمار رد و بدل می شود.

آگهی

هر روز تصاویر پورنوی زیادی از کودکان روی شبکه های اینترنتی بین بزرگسالان بیمار رد و بدل می شود. اینترپل می گوید تدابیر ویژه ای برای مبارزه با کودک آزاران و پدوفیلهای اینترنتی اتخاذ کرده است. در هفت سال گذشته اینترپل موفق شده است نزدیک به ده هزار مورد آزار جنسی کودکان را با انتشار تصاویر کودکان افشا کند. در اینباره با مایک موران رییس بخش مبارزه با آزار جنسی کودکان گفتگویی ترتیب دادیم.
یورونیوز: چهل و نه کشور در جهان از اطلاعات شما بهره می برند. آیا همچنان منابع تان کامل نیست. آیا موانع حقوقی عامل بازدارنده مبارزه با آزار جنسی کودکان است؟

مایک موران: کمبود ما در اصل عدم حمایت ساستمداران است. اگر از یک سیاستمدار بخواهید دراینباره چه کرده است خواهد گفت اینکار و آن کار راکرده است اما راههای او هیچ گاه عملی نیستند و کمکی به مبارزه پلیس در جهان نمی کند.

یورونیوز: چگونه می توان بدون اینکه کودکان در خطر قرار بگیرند موارد کودک آزاری را اینترنتی کرد؟

مایک موران: اغلب اوقات زمانی که یک کودک داریم که مورد آزار جنسی قرار گرفته موانع زیاد حقوقی و اخلاقی جلوی پیشرفت کار و آغاز تحقیقات قضایی را می گیرد.

یورونیوز: آیا شرکتهایی که مالک شبکه های اجتماعی بزرگ اینترنتی هستند در این زمینه کمک می کنند؟

مایک موران: من نام برخی از شرکتها را نمی برم و نمی خواهم آنها را رسوا کنم. اما بله، اما برخی از آنها وارد بازی نمیشوند. آنها همواره از محرمانه بودن حساب مشتریها صحبت می کنند و با ما همکاری نمی کنند. ما از آنها می خواهیم که به جای مخفی شدن و عدم پاسخگویی با ما همکاری کنند. باید از همان روز اول سامانه هایشان را در مقابل حضور کودک آزاران جنسی ایمن کنند.

یورونیوز: وقتی نظر بسیاری از کارشناسان را گوش می کنیم می فهمیم که در زمینه مبارزه با آزار جنسی کودکان بسیار عقب هستیم، چه چیزی به شما انگیزه لازم را می دهد؟

مایک موران: یاد یکی از موارد کودک آزاری در فیلیپین افتادم. موردی که از طریق اینترپل و روی اینترنت دنبال نشد. در این مورد آزار جنسی کودکان همراه بود با شکنجه های بدنی آنها و از کودکان خواسته بودند تا به هر قیمتی در این باره اظهار نظر نکنند. مواردی از این دست مبارزه ما را دشوار می کند. اما همین ناتوانی هاست که انگیزه مبارزه را بیشتر می کند. در پی یک سری تحقیق و تعقیبهای پلیسی ما می توانیم کودک آزاران را شناسایی کنیم و کودکان را نجات دهیم. تنها از این راه است که می توانیم کودک آزاران را به محکمه بکشانیم. این موضوع به ما انگیزه زیادی می دهد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ورود دادستان به پرونده ازدواج دختر بچه ۱۱ ساله با مرد ۵۰ ساله

دو باشگاه فوتبال آرژانتین به آزار جنسی و اجبار به تن‌فروشی کودکان متهم شدند

یونان موفق شد سردسته باند بزرگ بین‌المللی قاچاق سوخت با درآمد ۲۱ میلیارد دلاری را دستگیر کند