حمله استانبول؛ داعش مسئولیت را پذیرفت

حمله استانبول؛ داعش مسئولیت را پذیرفت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

گروه داعش مسئولیت حمله به کلوب شبانه رینا در استانبول ترکیه را برعهده گرفت.

آگهی

گروه داعش مسئولیت حمله به کلوب شبانه رینا در استانبول ترکیه را برعهده گرفت.

در بیانیه داعش امده است یکی از سربازان شجاع خلافت اسلامی به مکانی حمله کرده است که مشرکین مسیحی در آن جشن برپا کرده بودند. بارها این گروه افراطی مسلمانان در کشورهای مختلف را از برگزاری مراسم جشن سال نوی میلادی بر حذر داشته است.

چندین ساعت پیش از آنکه داعش مسئولیت حمله را بپذیرد روزنامه حریت ادعا کرد که عامل حمله مسلحانه به این کلوب شبانه با گروه داعش بیعت کرده است و از اهالی یکی از کشورهای آسیای میانه است.

پس از حمله بسیاری از شاهدان عینی ادعا کرده اند که عامل حمله به این کلوب بیشتر از یک نفر بوده است اما یکشنبه نخست وزیر ترکیه تاکید کرد که عامل حمله یک مرد بوده است که اسلحه را در زیر لباسش پنهان کرده است و پس از حمله با تغییر لباس از این کلوب فرار کرده است.

در این حمله مسلحانه ۳۹ نفر کشته و دهها تن زخمی شدند. کلوب شبانه رینا پاتوق بسیاری از ستارگان سینما، فوتبالیستها و جوانان ثروتمند استانبول است. ۲۵ تن از قربانیان این حمله به جز سیزده ترک تبار گردشگرانی از لبنان، عربستان سعودی، هند، تونس، فرانسه، کویت و کانادا تشکیل می دهند. گفته می شود در مجموع پانزده ملیت در این کلوب شبانه در حمله مسلحانه کشته شده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله استانبول؛ اجساد ۲۶ نفر از قربانیان به خانواده ها تحویل داده شد

حمله استانبول؛ شهادت یکی از حاضران در کلوب شبانه رینا

تصاویری از حمله به باشگاه رینا در استانبول؛ قبل از آغاز حمله و پس از آن