۲۴ تن از ۳۹ قربانی باشگاه رینا در استانبول، اتباع خارجی بودند

۲۴ تن از ۳۹ قربانی باشگاه رینا در استانبول، اتباع خارجی بودند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در حالی که نزدیک به ۲۰ ساعت از حادثه حمله به باشگاه شبانه رینا در استانبول می گذرد، هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری عاملان آن ادامه…

آگهی

در حالی که نزدیک به ۲۰ ساعت از حادثه حمله به باشگاه شبانه رینا در استانبول می گذرد، هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری عاملان آن ادامه دارد.

در جریان این حمله که بامداد یکشنبه حدود یکساعت پس از آغاز سال جدید میلادی روی داد، ۳۹ تن کشته و ۶۵ نفر زخمی شدند که حال ۴ نفر از زخمی شدگان وخیم گزارش شده است.

مهاجم مسلح به کلاشینکف، قبل از ورود به باشگاه، یک پلیس و همچنین فردی غیرنظامی را در ورودی باشگاه می کشد. سپس وارد باشگاه شده و به روی مردمی که در حال برگزاری جشن بودند، آتش می گشاید.

به گفته شاهدان، مهاجم در زمان تیراندازی بسوی مردم، جملاتی را به زبان عربی فریاد می زده است.

بنعلی ییلدرم، نخست وزیر ترکیه روز یکشنبه پس از بازدید از مجروحان این حادثه در بیمارستان، در جمع خبرنگاران گفت: «مهاجم اسلحه اش را در صحنه جرم رها کرده و با استفاده از هرج و مرجی که بوجود آورده از محل گریخته است. نیروهای پلیس مشغول کار هستند. من شایعاتی را شنیده ام که می گفتند مهاجم لباس بابانوئل به تن داشته است. این حرف کاملا بی اساس است.»

۲۴ تن از ۳۹ قربانی این حادثه خارجی و تبعه کشورهایی از جمله اردن، لبنان، عربستان سعودی، مراکش، هند، بلژیک و اسرائیل بوده اند. سه تن از شهروندان فرانسه نیز زخمی شده اند.

روز یکشنبه همچنین مراسم خاکسپاری یکی از قربانیان این حادثه برگزار شد. این قربانی، کارمند یک آژانس مسافرتی در ترکیه بود که با خودرویش میهمانان را برای جشن شب سال نو به باشگاه رینا می آورد.

باشگاه «رینا» که یکی از مشهورترین باشگاههای تفریحی استانبول است در کنار تنگه بسفر قرار دارد و در زمان وقوع این حادثه نزدیک به ۸۰۰ شهروند ترک و گردشگر خارجی داخل آن بودند.

با آغاز تیراندازی ها، برخی برای نجات، خود را داخل آبهای بسفر انداختند که توسط پلیس نجات یافتند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تصاویری از حمله به باشگاه رینا در استانبول؛ قبل از آغاز حمله و پس از آن

حمله استانبول؛ شاهدان عینی از حضور بیش از یک مهاجم خبر می دهند

پیشینه حملات تروریستی۱۰ سال اخیر در ترکیه