شورای امنیت درباره نظارت بر روند تخلیه جنگ زدگان از شرق حلب تصمیم می گیرد

شورای امنیت درباره نظارت بر روند تخلیه جنگ زدگان از شرق حلب تصمیم می گیرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

شورای امنیت درباره نظارت سازمان ملل بر روند تخلیه جنگ زدگان از شرق حلب و حفاظت از غیرنظامیان تصمیم می گیرد.

آگهی

شورای امنیت درباره نظارت سازمان ملل بر روند تخلیه جنگ زدگان از شرق حلب و حفاظت از غیرنظامیان تصمیم می گیرد. قطعنامه پیشنهادی فرانسه که روز یکشنبه به رای گذاشته می شود بر حفاظت از جان غیرنظامیانی که می خواهند در خانه هایشان بمانند هم توجه دارد.

کمیته بین المللی صلیب سرخ امیدوار است که تخلیه غیرنظامیان و مجروحان گرفتار در محله های تحت کنترل مخالفان مسلح هر چه سریعتر از سرگرفته شود.

در شرق حلب اتوبوس های زیادی در انتظار تخلیه جنگ زدگان هستند. توافق روز شنبه بر سر ادامه خروج مخالفان مسلح و غیرنظامیان از شرق حلب مشمول تخلیه مجروحان و خانواده هایشان از کفریا و فوعه، روستاهای تحت محاصره مخالفان مسلح در استان ادلب و مضایا و زبدانی، شهرک های تحت محاصره نیروهای دولتی در حومه دمشق هم می شود.

ظاهرا چانه زنی بر سر این دو روستا و دو شهرک ادامه دارد. به گفته مقام های سوری تخلیه حلب مشروط به تخلیه مجروحان از این روستاها و شهرک هاست.

در همین حال دهها آمبولانس و کامیون حامل کمک های انسانی روز شنبه با گذشتن از مرز ترکیه وارد سوریه شدند. سازمان های غیر دولتی ترک با ایجاد یک اردوگاه در خاک سوریه میزبان جنگ زدگانی هستند که از حلب می گریزند. از آغاز جنگ داخلی در سوریه ترکیه نزدیک به سه میلیون پناهجوی سوری را ‍پذیرفته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

توافق تازه برای تخلیه مناطق تحت کنترل مخالفان دولت سوریه در شرق حلب

یک خبرنگار: در حلب بین ایرانی ها و روس ها کشمکش وجود دارد

روسیه طرح تمدید ۹ ماهه دوره ارسال کمک‌های بشردوستانه فرامرزی به شمال غرب سوریه را وتو کرد