روحانی: همه تحریم‌ها به جز تحریم بانکی به طور کامل برداشته شده است

روحانی: همه تحریم‌ها به جز تحریم بانکی به طور کامل برداشته شده است
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران گفت به جز تحریم بانکی، بقیه تحریم‌ها «به طور کامل و صد در صد» برداشته شده است. او همچنین یادآور شد: «ما با بانک‌های کوچک و متوسط در دنیا کار می‌کنیم و تعدادی از بانک‌ها هستند که هنوز می‌ترسند، اما در دوران تحریم باید با صرافی‌ها کار می‌کردیم که خطراتی داشت و هزینه‌اش بالا بود.»

آقای روحانی که صبح سه‌شنبه در جریان مراسم ۱۶ آذر، روز دانشجو در دانشکده ادبیات داشنگاه تهران سخن می‌گفت تأکید کرد که تمام اقدامات دولت در پیوند با امضای برجام و تصمیمات مربوط به آن در تمامی مراحل با هماهنگی رهبر انقلاب انجام شده است. وی گفت: «ما قدمی در مسأله برجام برنداشتیم مگر آن که با مقام رهبری مشورت کردیم […] جلسه گذاشتیم و نامه‌های مکتوب ایشان خطاب به من هست و نامه‌ای نیست که نوشته باشند و من روی آن دستور نداده باشم و عین آنها اجرا نشده باشد. البته در مواردی به حد صد مورد نظر نرسیدیم.»

رئیس جمهوری ایران ضمن حمله به آمریکا و اسرائیل («صهیونیست ها») به دلیل به راه انداختن «ایران‌هراسی» گفت که خود این کشورها برای جهان خطرآفرین هستند و ایران متجاوز نیست. او ضمن یادآوری این که مسأله برجام یک مسأله «ملی» و نه «جناحی» است، افزود: «اگر دنیا بداند این رئیس جمهور نماینده کل ملت است، او با قدرت می تواند با طرف مقابل صحبت کند.»

مواضع دولت یازدهم در مورد برجام همواره محل انتقاد گروه‌هایی از اصولگرایان در دل حکومت و به ویژه سپاه پاسداران بوده است. رهبر ایران نیز تاکنون چند بار در مواردی مخالفت خود را با روند اجرای برجام اعلام و به ویژه در این زمینه انتقادات تندی را متوجه طرف‌های غربی کرده است.

آقای روحانی در دفاع از عملکرد دولت خود در زمینه هسته‌ای و نیز در واکنش به اعتراض گروه‌های «دلواپس» گفت: «به دوستان خوب و انقلابی عرض می‌کنم که نگران و دلواپس نباشند. حتما از حقوق ملت دفاع خواهیم کرد و برای آرمان‌های آینده خود با همه توان ایستادگی می‌کنیم.»

به گفته آقای روحانی قرار است روز چهارشنبه، هیئت نظارت بر برجام مصوبه کنگره آمریکا در مورد تحریم ایران را بررسی کند.

روحانی سخنرانی‌های نمایندگان تشکل‌ها و طیف‌های مختلف دانشجویی و لحن‌های گوناگون را زیبا دانست و با بیان اینکه عظمت دانشجو و دانشگاه به نقادی و نقد دانشجویان شیرین است، خاطر نشان کرد: «از دانشگاه همین طور توقع می‌رود؛ چرا که زیبایی دانشگاه به زبان باز، گویا و نقاد آن است.»

به گزارش خبرگزاری ایسنا، این مراسم با برخی حاشیه‌هایی نیز همراه بود که دانشجویان موافق و مخالف دولت هرکدام با سر دادن شعار عکس‌العمل خود را در برابر سخنرانی تشکل‌های دانشجویی ابراز می‌کردند.

به گزارش ایسنا، در مراسم روز دانشجوی امسال تقریباً تمامی تشکل‌های دانشجویی اعم از اصولگرا و اصلاح‌طلب بخصوص تشکل‌های اصولگرا دغدغه‌ها و نگرانی‌های خود را نسبت به مسائل جاری کشور در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و غیره به گوش رئیس جمهور رساندند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سیستم‌های بانکی ایران و روسیه برای مقابله با تحریم‌های آمریکا به یکدیگر نزدیک می شوند

چرا روحانی از حمله به عین‌الاسد بی‌خبر بود؟ پاسخ کیهان: محرمانه بود، فقط ۱۰ نفر خبر داشتند

فایننشال تایمز: آمریکا و ایران بر سر حملات حوثی‌ها در عمان مذاکرات محرمانه داشته‌‌اند