پرونده بابک زنجانی همچنان در دیوان عالی کشور: هنوز حکمی صادر نشده است

پرونده بابک زنجانی همچنان در دیوان عالی کشور: هنوز حکمی صادر نشده است
نگارش از Soroush Jafari
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

در حالی که خبرگزاری مهر و شماری دیگر از رسانه‌های داخل ایران از لغو حکم اعدام بابک زنجانی در دیوان عالی کشور خبر داده‌اند، معاون نظارت و بازرسی دیوان عالی کشور در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت: «این خبر را تایید نمی‌کنم و پرونده بابک زنجانی هنوز در دیوان عالی کشور به صدور رای منتهی نشده است.»

غلامرضا انصاری، معاون نظارت و بازرسی دیوان عالی کشور روز شنبه ششم آذر ماه در گفتگو با خبرگزاری ایسنا درباره صحت لغو حکم اعدام بابک زنجانی گفت: «تا هفته پیش که در این خصوص سئوال کردم پرونده به صدور حکم نرسیده بود، ولی دوستان می‌گویند که به صدور حکم رسیده؛ بنده اطلاع جدیدی ندارم. باید موضوع را بررسی کنم و بعد دقیقا بگویم که حکم این پرونده صادر شده یا خیر.»

دیوان عالی کشور حکم اعدام بابک زنجانی متهم ردیف اول پرونده فساد نفتی را لغو کرده استhttps://t.co/H5nQ8QUwLz

— خبرگزاری ایسنا (@isna_farsi) November 26, 2016

دیوان عالی کشور، عالی‌ترین مرجع قضایی در ایران است که به منظور «نظارت بر اجرای صحیح قوانین در محاکم و ایجاد وحدت رویه قضایی» تشکیل شده‌ است. پس از صدور حکم اعدام توسط دادگاه، این حکم پیش از اجرا باید به تائید این دیوان برسد.

بابک زنجانی که از دی ماه سال ۹۲ تا کنون در زندان بسر می‌برد، در اسفند ماه سال ۱۳۹۴ به اتهام «فساد فی‌الارض» به اعدام محکوم شد. وکیل بابک زنجانی به این رای اعتراض کرده و از خرداد امسال، این پرونده برای رسیدگی به دیوان عالی فرستاده شده است. زنجانی با شکایت وزارت نفت ایران بازداشت شد و به گفته بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران ۲ میلیارد دلار از پول فروش نفت را به خزانه واریز نکرده است.

در آخرین خبر از پرونده آقای زنجانی، وکیل مدافع وی ماه گذشته اعلام کرد که یک بانک دولتی خارجی طی نامه‌ای به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای پرداخت وثیقه موکلش اعلام آمادگی کرده است. رسول کوهپایه‌زاده، وکیل مدافع بابک زنجانی گفته بود: « این بانک خارجی در نامه خود به بانک مرکزی گفته است در صورت تبدیل قرار بازداشت بابک زنجانی به قرار وثیقه، مبلغ وثیقه را پرداخت خواهد کرد.»

وکیل بابک زنجانی از آمادگی یک بانک خارجی برای پرداخت وثیقه موکلش خبر دادhttps://t.co/ffxs9eVP8Zpic.twitter.com/Bx8D2elC6Q

— euronews فارسی (@euronews_pe) November 13, 2016

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ادعای تازه حوزه علمیه امام خمینی: صدیقی شخصاً با حضور در دفترخانه سند انتقال ملک را امضا کرده است

از زمین‌خواری تا درآمد ماهانه میلیاردی از هتل؛ از فساد مالی منتسب به کاظم صدیقی چه می‌دانیم؟

اعتراضات جدید در مجارستان؛ مقام سابق با انتشار صدای ضبط شده دولت اوربان را به فساد متهم کرد