وزیر اطلاعات: مدیران از میان مسئولیت و گرین‌کارت یکی را انتخاب کنند

وزیر اطلاعات: مدیران از میان مسئولیت و گرین‌کارت یکی را انتخاب کنند
Copyright 
نگارش از Soroush Jafari
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

محمود علوی وزیر اطلاعات ایران گفت که به مدیران جمهوری اسلامی اعلام شده بین مسئولیت داشتن و «تابعیت مضاعف و گرین کارت و اقامت» یکی را انتخاب کنند.

#روحانی در گفتگو با ان‌بی‌سی: در قانون ما تابعیت مضاعف به رسمیت شناخته نمی‌شود https://t.co/v9J07tPl3Bpic.twitter.com/KeI9ZOGglu

— euronews فارسی (@euronews_pe) September 24, 2016

به گزارش خبرگزاری فارس آقای علوی وزیر اطلاعات ایران عصر روز سه‌شنبه ۱۳ مهر ماه با شرکت در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس این موضوع را بیان کرد. جلسه عصر سه‌شنبه کمیسیون امنیت ملی مجلس با موضوع «درخواست تحقیق و تفحص از دو تابعیتی‌ها و دادن گرین کارت در حوزه مسئولان و مدیران ارشد کشور» با حضور وزیر اطلاعات تشکیل شده بود. از مدت‌های قبل برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح تحقیق و تفحص از مسئولان دارای تابعیت مضاعف را دنبال می‌کردند که اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس در این جلسه با آن مخالفت کردند.

حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران در رابطه با این جلسه گفت که وزیر اطلاعات به اعضای کمیسیون اعلام کرده است از میان مقامات عالی‌ رتبه کشور ۳۹ مقام دارای تابعیت مضاعف و گرین‌کارت آمریکا هستند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به نقل از وزیر اطلاعات ایران گفت که صلاحیت این ۳۹ مقام دارای تابعیت مضاعف رد شده است. آقای علوی گفته است: «اگر با دلایل متقن به ما اثبات شود که دارای تابعیت مضاعف هستند حتما صلاحیت آنها را رد می کنیم و در این زمینه با هیچ کس تعارف نداریم.»


حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران

محمود علوی در این جلسه گفته است که پرونده ۷۹ مقام ایرانی توسط وزارت اطلاعات بررسی و مشخص شده است که ۳۹ تن از آنان تابعیت مضاعف داشته‌اند. وی همچنین افزوده است: «مقامات ایران اگر تابعیت مضاعف و گرین‌کارت و اقامت بگیرند به مقام مافوق آنان گفته می‌شود که ادامه مسئولیت آنها امکان‌پذیر نیست.»

در سال‌های اخیر و به‌خصوص پس از روی کار آمدن دولت حسن روحانی، بحث فعالیت ایرانیان دارای تابعیت مضاعف به موضوعی در اظهارنظرهای سیاسی تبدیل شده است. جمهوری اسلامی ایران تابعیت دوگانه را به رسمیت نمی‌شناسد. ماه گذشته ناصر سراج٬ رئیس سازمان بازرسی کل کشور خواستار اخراج کارکنان دوتابعیتی از دستگاه‌‎های اجرایی ایران شده بود. وی گفته بود بیشترین متهمانی که از کشور فرار کرده‌اند، تابعیت مضاعف داشته‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روحانی در گفتگو با ان‌بی‌سی: در قانون ما تابعیت مضاعف به رسمیت شناخته نمی‌شود

عفو‌بین‌الملل گزارش سال ۲۰۲۳ را در خصوص خشونت، سرکوب، سلب آزادی‌ها و نقض حقوق بشر در ایران منتشر کرد

محسن سازگارا به یورونیوز: درگیری نظامی با اسرائیل به سود خامنه‌ای تمام نخواهد شد