برگزاری مسابقات قایقرانی سنت تروپه

برگزاری مسابقات قایقرانی سنت تروپه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

رقابتهای قایق های بادبانی سنت تروپه فرانسه، یکی از آخرین رویدادهای بزرگ قایقرانی فصل قبل از آغاز زمستان است.

آگهی

رقابتهای قایق های بادبانی سنت تروپه فرانسه، یکی از آخرین رویدادهای بزرگ قایقرانی فصل قبل از آغاز زمستان است.

امسال ۳۰۰ قایق و ۴ هزار ورزشکار از سراسر جهان برای ۹ روز به سواحل لاجوردی جنوب فرانسه آمده اند تا در این مسابقه شرکت کنند.

در بندر سنت تروپه همه نوع قایقی دیده می شود، قایق های مدرن در کنار مدل های قدیمی. حتی عمر برخی از قایق ها به یک قرن می رسد.

آندره بوفیل، رئیس انجمن دریانوردی سنت تروپه و سازمان دهنده این رقابتها می گوید: «قدیمی ترین قایق ۱۲۰ سال عمر دارد. یک قایق صدساله زیبا که هنوز هم روی آبهاست و بخوبی حفظ شده است. صاحبان این قایقها افراد پرشوری هستند که قایقها را در وضعیت عالی نگه داشته اند.»

لوئیک پیرون یکی از کاپیتان ها می گوید: «اینجا در مسابقه قایقرانی سنت تروپه، یک قرن دریانوردی به نمایش گذاشته می شود. نکته جالب این است که رقابتی ترین قایقها، قدیمی ترین آنها هستند. زیرا بیشتر این قایقهای قدیمی از همان ابتدا در گذشته، برای مسابقه ساخته شده بودند. این قایقها در زمان خودشان قایقهایی بسیار مدرن و پیشرو محسوب می شدند. قایق های مدرنی هم که اینجا داریم زیباترین قایقهای عصر جدید محسوب می شوند و برای سالها در این رقابتها درخشیده اند و من هم این فرصت را داشتم که همراه آنها در این رقابتها شرکت کنم.»

این رویداد تماشایی طرفداران زیادی دارد. روزانه بین ۵۰ تا ۸۰ هزار نظاره گر این مسابقه هستند. قایق های قدیمی در میان تماشاگران، طرفداران بیشتری دارد؛ بویژه قایق کامبیرا که در سال ۱۳۲۶ شمسی (۱۹۴۸ میلادی) ساخته شده، هنوز بدون هیچ تغییری حفظ شده و همچنان از استاندارد لازم برای شرکت در این رقابتها برخوردار است.

لورانس الکساندروویچ، خبرنگار یورونیوز می گوید: «همه نوع قایقی می توان دید. با چوب یا کربن و با درازای ۱۱ یا ۵۰ متر. اما آنچه مهم است زیبایی حرکت آنها روی آبهاست. نمایش خیره کننده ای از یک ورزش آبی.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رکوردشکی‌های تیم ملی فوتبال فرانسه در شب هت‌تریک امباپه؛ خروس‌ها جبل‌الطارق را گلباران کردند

لغو مسابقه لیون و مارسی؛ دولت فرانسه خشونت در ورزشگاه‌ها را «غیرقابل قبول» خواند

استقبال ده‌ها هزار نفر در کپنهاگ از یوناس وینگگارد قهرمان مسابقات تور دو فرانس