ترکیه دو ماه و نیم پس از کودتا؛ بازداشت کارمندان قضایی و تعطیلی شبکه های تلویزیونی

ترکیه دو ماه و نیم پس از کودتا؛ بازداشت کارمندان قضایی و تعطیلی شبکه های تلویزیونی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در ادامه تحقیقات و موج دستگیری های پس از کودتای نافرجام پانزدهم ژوئیه در ترکیه، روز جمعه نیروهای امنیتی و پلیس برای بازداشت ۸۷ نفر از کارمندان قضایی به سه دادسرا در شهر استانبول هجوم…

آگهی

در ادامه تحقیقات و موج دستگیری های پس از کودتای نافرجام پانزدهم ژوئیه در ترکیه، روز جمعه نیروهای امنیتی و پلیس برای بازداشت ۸۷ نفر از کارمندان قضایی به سه دادسرا در شهر استانبول هجوم بردند.

همچنین بیش از ۷۵ نفر از کارمندان زندان ها از جمله زندانبانان زندان های سیلیوری، متریس و باقرکوی به اتهام ارتباط با فتح الله گولن روحانی مخالف دولت ترکیه بازداشت شدند. پلیس و نیروهای امنیتی کامپیوتر و وسائل شخصی افراد بازداشت شده را ضبط و مورد بازرسی قرار داد.

از زمان کودتای نافرجام ماه ژوئیه تا کنون ده ها هزار نفر از کارمندان ادارات، افسران ارتش، معلم ها، کارمندان نظام آموزشی و خبرنگاران این کشور از کار خود اخراج و بیش از ۳۰ هزار نفر در ارتباط با این کودتا بازداشت شدند.

روز پنجشنبه نیز دستور تعطیلی بیست شبکه رادیویی و تلویزیونی اکثرا کرد زبان به اتهام تبلیغ تروریسم و خشونت توسط دولت صادر شده است.

دولت ترکیه فتح الله گولن مخالف اصلی اقای اردوغان را متهم به طراحی این کودتا می کند اما اقای گولن با رد این ادعا، کودتای پانزدهم ژوئیه را نقشه رجب طیب اردوغان برای سرکوب مخالفان می خواند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اردوغان بار دیگر با اعلام حمایت از حماس، نتانیاهو را با هیتلر و استالین مقایسه کرد

علی‌اف در دیدار با اردوغان: جنگ به حل و فصل مشکل تاریخی قره‌باغ کمک کرد

رئیس جمهوری ترکیه مصوبه پارلمان بر سر پیوستن سوئد به ناتو را امضا کرد