نماینده آمریکا در سازمان ملل: عملیات روسیه در سوریه وحشیگری است

نماینده آمریکا در سازمان ملل: عملیات روسیه در سوریه وحشیگری است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز یکشنبه همزمان با تداوم حملات هوایی گستردۀ روسیه و سوریه علیه مواضع مخالفان مسلح بشار اسد، در شرق شهر حلب تشکیل جلسه داد.

آگهی

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز یکشنبه همزمان با تداوم حملات هوایی گستردۀ روسیه و سوریه علیه مواضع مخالفان مسلح بشار اسد، در شرق شهر حلب تشکیل جلسه داد.

این جلسه به درخواست سه کشور فرانسه، بریتانیا و آمریکا تشکیل شد. سه کشوری که به نوبه خود و به همراه روسیه، ایران و عربستان به پیچیدگی جنگ داخلی پنج و نیم ساله سوریه افزوده اند.

این کشورها بخاطر آنچه که آن را منافع ملی خود تعریف می کنند تا به امروز از یافتن راه حلی برای پایان دادن به کشتار غیرنظامیان در سوریه بازمانده اند.

سامانتا پاور، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در این جلسه با انتقاد از بمباران حلب، آنچه که در شرق جلب می گذرد را به «آخرالزمان» تشبیه کرد و گفت: «عملیات و آنچه روسیه در سوریه از آن پیشتیبانی می کند عملیات ضدتروریستی نیست، وحشیگری است.»

قدرت های غربی روسیه را مسئول حمله هفته گذشته به کاروان حامل کمک های سازمان ملل متحد در نزدیکی شهر حلب می دانند که در آن ۱۸ کامیون از ۳۱ کامیون کمک رسان نابود شدند. روسیه این اتهام را رد و مخالفان مسلح و یا پهپاد آمریکایی را مسئول حمله به کامیون ها می داند.

ویتالی چورکین، نماینده روسیه در سازمان ملل متحد در جواب خانم پاور گفت:«بیش از ۲۰۰ هزار نفر در حلب اسیر و زندانی گروه های تروریستی همچون النصره هستند که از زنان و کودکان بعنوان سپر انسانی بهره می جویند. عملیات هوایی تنها علیه مواضع شبه نظامیان و با بمب های لیزری هدایت شونده صورت می گیرد.»

متیو رایکرافت، نماینده بریتانیا در سازمان ملل متحد هم با اشاره به بمب های آتش زایی که بر شهر حلب فروریخته می شود گفت:«مردم حلب بطور بی سابقه ای شاهد یورش بی امان و ظالمانه هستند و بطور فزاینده ای واضح است که این حمله فراتر از توانایی های نیروی هوایی سوریه است. خلاصه کلام ، انکار همکاری روسیه با رژیم سوریه در ارتکاب جنایات جنگی سخت و دشوار است.»

فرانسه هم ایران را همردیف با روسیه قرار داده و می گوید ممکن است که ایران همدست مجرمان جنگی شناخته شود.

استفان دی میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه نیز روز یکشنبه در این جلسه شورای امنیت گفت که بحران سوریه «بعد بی سابقه ای از وحشت و ترور» به خود گرفته است.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد اما با انتقاد از قساوت هایی که در سوریه جاری است به درخواست از قدرت های جهانی برای پایان دادن به «کابوس سوریه» و تلاش بیشتر در این راه بسنده کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ادامۀ درگیری ها در اطراف اردوگاه حندرات در شمال حلب

ارتش سوریه از اردوگاه حندرات در شمال حلب عقب نشینی کرد

بن بست دیپلماسی آمریکا و روسیه برای متوقف کردن خصومتها در سوریه