بن بست دیپلماسی آمریکا و روسیه برای متوقف کردن خصومتها در سوریه

بن بست دیپلماسی آمریکا و روسیه برای متوقف کردن خصومتها در سوریه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

گفتگوهای روز جمعه وزیران خارجه آمریکا و روسیه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد بر سر توقف خصومتها در سوریه نتیجه ای دربر نداشت.

آگهی

گفتگوهای روز جمعه وزیران خارجه آمریکا و روسیه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد بر سر توقف خصومتها در سوریه نتیجه ای دربر نداشت.

آنها که سه هفته پیش در حال مذاکره بر سر آتش بس موقت در سوریه بودند، از یک هفته پیش و با پایان آتش بس شکننده بارها یکدیگر را به بی مسئولیتی در قبال نقض آتش بس و ادامه درگیری ها در این کشور جنگ زده متهم کرده اند.

ادامه آتش بس یک هفته ای عملا در پی حمله هوایی به کاروان حامل کمک های انسانی سازمان ملل به غیرنظامیان سوری با بن بست روبرو شد. ایالات متحده این حمله را به هواپیمای روس نسبت می دهد و روسیه هم این ادعا را رد می کند.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در این ارتباط گفت: «هر آتش بسی، هفت روزه یا سه روزه بی معناست. برای اینکه نمونه هایی از آنچه پس از ۱۲ سپتامبر (شروع آتش بس) روی داده موجود است. ۳۵۰ حمله از طرف مخالفان مسلح نزدیک به جبهه نصرت علیه نیروهای دولتی و مناطق مسکونی انجام شده است. ما به دنبال یافتن نشانه هایی هستیم که پشتیبانی ائتلاف را از آنهایی که روی زمین علیه دولت می جنگند ثابت کند.»

فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر خارجه آلمان که پیشتر خواستار ایجاد منطقه موقتا پرواز ممنوع شده بود هم گفت: «هفته گذشته با برقراری آتش بس امیدها برای صلح تقویت شد. اما چند روز پیش حمله مرگبار به نیروهای کمک رسان امیدها را به باد داد. امروز شرایط بغرنج تر نیست. نیروی هوایی اسد باید حملاتش را متوقف کند. مسکو هم باید مسئولیت خود را در این زمینه بپذیرد. و اگر نتوانیم موفق شویم تمام تلاش ها در زمینه یافتن راه حلی سیاسی برای سوریه زیر بمباران از بین خواهد رفت.»

دیپلماسی آمریکا و روسیه برای توقف درگیری ها در سوریه تاکنون ناکام بوده و جنگ میان نیروهای دولتی و مخالفان مسلح در این کشور به شدت در جریان است. پنج سال و نیم جنگ در سوریه بیش از ۴۰۰ هزار کشته و یازده میلیون آواره برجای گذاشته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

در حمله هوایی در مرز سوریه و عراق «۲۳ شبه نظامی مورد حمایت ایران» کشته شدند

۳ عضو کنگره آمریکا به منطقه تحت کنترل شورشیان سوریه سفر کردند

یک سازمان غیردولتی: هشت نفر در حملات روسیه به منطقه تحت کنترل شورشیان در سوریه کشته شدند