قاتل ستایش قریشی به قصاص و اعدام محکوم شد

قاتل ستایش قریشی به قصاص و اعدام محکوم شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

قاتل ۱۷ ساله ستایش قریشی به قصاص و اعدام محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا عسگر قاسمی آقباش، یکی از وکلای متهم این پرونده درباره حکم دادگاه کیفری استان گفت: «قاتل به قصاص نفس در خصوص اتهام قتل عمد قاتل ستایش قریشی به اتهام قتل به قصاص نفس و به اتهام تجاوز به یک بار اعدام محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، آقای قاسمی آقباش با اشاره به حکم دادگاه کیفری استان تهران اعلام کرد:«دادگاه همچنین متهم را به پرداخت دیه و ارش ‌البکاره [از بین بردن پرده بکارت مقتول] و جنایت بر میت محکوم کرده است.»

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، ستایش قریشی، کودک ۶ ساله و از مهاجران افغانستانی در ایران و ساکن شهرستان ورامین روز یکشنبه ۲۱ فروردین، هنگامی که به بیرون از خانه رفته بود، گم می‌شود. خانواده او، پس از جست‌وجوی محلی، با انتشار آگهی، مفقود شدن دخترشان را به اطلاع عموم رسانده و همزمان، از نیروی انتظامی درخواست کمک می‌کنند. پس از یک روز جست‌وجو، جسد ستایش در خانه یکی از همسایگان کشف می‌شود. متعاقبا اعلام شد که پسر ۱۷ ساله همسایه دختربچه را ربوده و پس از تعرض، او را به قتل رسانده و سعی کرده جسد مقتول را با اسید بسوزاند. انتشار خبر این جنایت، واکنش گسترده‌ای را در رسانه‌های جمعی و شبکه‌های اجتماعی برانگیخت.

یکی از وکلای اولیای‌دم «ستایش قریشی»:قاتل به قصاص نفس در خصوص اتهام قتل عمد و یک بار اعدام در خصوص اتهام تجاوز به عنف محکوم شده است.(ایسنا)

— euronews فارسی (@euronews_pe) September 24, 2016

طبق قوانین ایران احکام صادر شده در دادگاه کیفری استان در دیوان عالی کشور قابل فرجام‌خواهی هستند.

آخرین جلسه رسیدگی به پرونده ستایش قریشی روز ۲۴ شهریور برگزار شده بود. به گزارش ایسنا مجتبی فرحبخش، دیگر وکیل‌مدافع متهم پرونده «ستایش» پس از جلسه اعلام کرده بود که اولیای دم خواستار قصاص مقتول شده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پدر ستایش: پیش از اعدام به قاتل دخترم گفتم جایی برای بخشش نگذاشتی

شبکه‌های اجتماعی و بازتاب قتل ستایش قریشی

دادستان ورامین: پرونده قتل کودک افغان به دادگاه كیفری یك استان تهران ارجاع می شود